ناپدید شدن مرموز دختر حاکم دوبی پس از نقشه فرار +عکس
کد خبر: ۱۲۹۳۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 December 04    -    ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

دوستان شاهزه اماراتی که به هنگام فرار پس از محاصره کشتی‌اش توسط کماندو‌ها ناپدید شده است، اعلام کردند که او برای این نقشه فرار ناکام هفت سال برنامه‌ریزی کرده بود.

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: شاهزاده لطیفه بنت محمد آل مکتوم، دختر حاکم دوبی، بزرگ‌ترین شیخ‌نشین امارات متحده عربی برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ به الوه ژوبر یک تاجر فرانسوی و مامور جاسوس پیشین فرانسه ایمیل زده و برای فرارش درخواست کمک کرده بود.

ناپدید شدن مرموز دختر حاکم دوبی پس از نقشه فرار +عکس

این تاجری فرانسوی در ابتدا ترسید و به وی گفت: شما به من می‌گویید که دختر حاکم دوبی هستید. شاید این یک تله باشد. من باید این مساله را بررسی کنم.

به گفته او، اما پس از بررسی هویت او و مطمئن شدن در این باره آن‌ها دو یا سه روز یکبار از طریق ایمیل با یکدیگر گفتگو می‌کردند، اما تا سال ۲۰۱۸ همدیگر را ندیده بودند.

وی ادامه داد: معمولا صحبت‌های آن‌ها درباره زندگی عجیب در قفس سلطنتی بوده، اما گاهی هم درباره نقشه فرار صحبت می‌کردند که در همین راستا او یکبار گفته است نزدیک به ۴۰۰ هزار دلار پول جمع کرده است.

او در سال ۲۰۱۴ با تینا یاوهیانن، مربی فنلاندی ورزش‌های رزمی مربی فنلاندی‌اش آشنا شد. این مربی اعلام کرد که به مرور زمان او به یکی از دوستان صمیمی شاهزاده تبدیل شده بود و نقش کلیدی در فرار وی داشت. بر همین اساس چندین بار با تاجر فرانسوی درباره نقشه فرار دیدار و گفتگو کرده است.

روز ۱۱ مارس ۲۰۱۸ ویدیویی ۴۰ دقیقه‌ای از دختری با تی‌شرت آبی در کنج اتاقی سفید با پرده‌ای شیری‌رنگ منتشر شد که می‌گفت: شاید این آخرین ویدیویی باشد که از خودش می‌گیرد.

این ویدیو - که قبل از ناپدید شدن او ضبط شده - آخرین تصویری است که از شاهزاده لطیفه بنت محمد آل مکتوم، دختر حاکم دوبی، بزرگ‌ترین شیخ‌نشین امارات متحده عربی منتشر شده است.

لطیفه ۳۳ ساله در این ویدیو برای رفع هر گونه شک و شبهه درباره هویتش نام کامل مادر الجزایری و مقام پدرش را اعلام می‌کند و می‌گوید، دو خواهر دیگر هم به نام لطیفه دارد و او، لطیفه وسطی است.

لطیفه می‌گوید، اگر این ویدیو منتشر شد، یا او مرده است یا در شرایط بسیار بدی است.

دختر حاکم دوبی در همین ویدیو - به زبان انگلیسی - می‌گوید به زودی قصد دارد کشورش را "به نوعی" ترک کند و از نتیجه این کار مطمئن نیست، اما ۹۹ درصد فکر می‌کند که موفق خواهد شد.

اما او موفق نشد و هنوز هیچ سرنخی درباره این شاهزاده در دست نیست.

شیخ محمد آل مکتوم، نخست‌وزیر و نایب رئیس امارات متحده عربی و حاکم دوبی از ۱۲ سال پیش که بر کرسی قدرت نشسته، همواره تلاش کرده تصویری رویایی از دوبی نشان دهد.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
این خبر خیلی قدیمیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار