مرگ مشکوک فرمانده آمریکایی در بحرین
کد خبر: ۱۲۹۱۶۱
تاریخ انتشار: 2018 December 02    -    ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰

یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع پنتاگون خبر داده که علت مرگ دریاسالار «اسکات استرنی» فرمانده ناوگان دریایی آمریکا در غرب آسیا ظاهرا خودکشی بوده است.

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا به یک رسانه این کشور خبر دادند که به نظر می‌رسد که «اسکات استرنی» فرمانده ناوگان دریایی آمریکا در غرب آسیا که جسد او در بحرین پیدا شده، خودکشی کرده باشد.

طبق گزارش شبکه «سی‌بی‌اس نیوز»، مقام‌های وزارت دفاع آمریکا به این شبکه گفتند که از نظر آنها اینطور به نظر می‌رسد که علت مرگ فرمانده ناوگان دریایی آمریکا در غرب آسیا، «خودکشی» است.

نیروی دریایی آمریکا روز شنبه در بیانیه‌ای رسمی از مرگ دریاسالار «اسکات استرنی» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور خبر داده بود. جسد استرنی عصر روز شنبه در اقامتگاه او در بحرین پیدا شد. بحرین میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکاست.

«جان ریچاردسن» فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا در پیامی ویدئویی، این خبر را «ویرانگر» توصیف کرد و گفت فعلا فرضیه قتل یا خرابکاری مطرح نیست. با این حال، به گفته او، تحقیق مشترک بین اداره تحقیقات جنایی و وزارت کشور بحرین آغاز شده است.

به دنبال مرگ استرنی، دریابان «پل اسچیلز» معاون ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین به صورت موقت مسئولیت اداره این ناوگان را برعهده گرفته است.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار