دانستنی‌هایی درباره فریز کردن انار
کد خبر: ۱۲۹۱۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2018 December 03    -    ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
عدم نگهداری مناسب انار و قرار دادن آن در سبد میوه و یا روی میز باعث می‌شود تا این میوه پرطرفدار با سرعت بیشتری کیفیّت خود را از دست بدهد. اما قرار دادن این میوه در دمای پایین‌تر از دمای اتاق و در مکان خشک و خنک باعث می‌شود تا بتوانیم برای مدّت بیشتری این میوه را بدون این که کپک بزند نگهداری کنیم. نگهداری انار در یخچال ماندگاری آن را بیشتر می‌کند.

دانستنی‌هایی درباره فریز کردن انار«اختصاصی تابناک باتو» عدم نگهداری مناسب انار و قرار دادن آن در سبد میوه و یا روی میز باعث می‌شود تا این میوه پرطرفدار با سرعت بیشتری کیفیّت خود را از دست بدهد. اما قرار دادن این میوه در دمای پایین‌تر از دمای اتاق و در مکان خشک و خنک باعث می‌شود تا بتوانیم برای مدّت بیشتری این میوه را بدون این که کپک بزند نگهداری کنیم. نگهداری انار در یخچال ماندگاری آن را بیشتر می‌کند.

دانستنی‌هایی درباره فریز کردن انار

۱. برای تضمین نگهداری ایده آل «میوه انار» در فریزر توصیه‌های زیر را به کار ببرید.

پوست انار باید نازک و بدون شکستگی و یا لکه باشد.

انار پر و دایره‌ای شکل را انتخاب کنید.

انار باید کاملاً رسیده باشد.

وزن دانه‌های انار باید سنگین و آبدار و رنگ و بوی آن تازه و قوی باشد.

قسمت بالای انار باید تمیز بوده و هیچگونه کپک زدگی در آن به چشم نخورد.

انار‌ها با رنگ پوست تیره‌تر را انتخاب کنید.

دانستنی‌هایی درباره فریز کردن انار
۲. «فریز کردن دانه‌های انار»
مطمئن باشید که دانه‌ها پیش از فریز کردن کاملاً خشک هستند. خیس بودن دانه‌های انار باعث چسبیدن و لزج شدن آن‌ها میشود.
وقتی دانه‌ها خشک شدند می‌توانید آن‌ها را در کیسه فریزر قرار داده و فریز کنید.

در روش دیگر دانه‌های انار را روی کاغذ روغنی یا کاغذ مومی شیرینی پزی پخش کنید و دو ساعت بگذارید روی کاغذ روغنی منجمد شود. سپس دانه‌های یخ زده را درون کیسه فریزر قرار داده و در فریزر یخچال بگذارید.

دانستنی‌هایی درباره فریز کردن انار
۳. «آب انار» را چگونه فریز کنیم؟
آب انار را در ظروف فریزر مثل (ظروف فریزر با درب‌های انعطاف پذیر) ریخته و یک سانتیمتر فضای خالی از بالای ظرف قرار دهید تا در صورت یخ زدن فضا برای بیشتر شدن حجم وجود داشته باشد.
روی ظرف‌ها تاریخ بنویسید. گفتنی است که انجماد آب انار طعم آن را قویتر می‌کند.
نکته: سعی کنید انار را تازه بخورید
انار تازه منبع فوق العاده‌ای از آنتی اکسیدان‌ها است. در یک مطالعه پژوهشگران آنتی اکسیدان آب انار و چای سبز را مقایسه کردند و دریافتند که آنتی اکسیدان موجود در انار به شکل قابل ملاحظه‌ای بیشتر از چای سبز است. یک مطالعه که در مطالعات «ژورنال فود» منتشر شد نشان داد که آب انار بیست روز پس از قرار گرفتن در فریزر دچار تغییرات شده است و ترکیبات فنلی آن ۲۹ درصد، آنتوسیانین آن ۵۰ درصد، اسید‌ها و ترکیبات آنتی اکسیدانی آن هر کدام تا پنجاه درصد کاهش یافته اند؛ بنابراین خوردن انار‌های تازه بر انار نگهداری شده ارجحیّت دارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
6
27
کلا تمام مواد غذایی فریز شده برای کبد بد هست و چیزی که برای کبد بد باشه سلامتی رو به خطر می اندازه . در ضمن هر میوه را باید و باید در فصل خودش استفاده کرد و فریز کردن و استفاده در فصل های بعدی مضر هست و باعث چربی کبد میشه و میشه گفت نود درصد بیماری ها ، مستقیم از کبد سرچشمه میگیره و وقتی کبد سالم باشه اکثر بیماری های شناخته شده و ناشناخته توسط همین کبد درمان میشه. این جمله از اما رضا هست پس لطفا موارد مضر را آموزش ندهید بلکه سبک سالم زندگی را آموزش دهید ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
آفرین.ممنون از اطلاعات خوبتون و توصیه بجا.و بسیار عالی
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
1
بسیاراموزنده بود ممنونم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار