زمان مناسب حجامت و زالودرمانی
کد خبر: ۱۲۹۰۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 December 03    -    ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰

حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: یکی از بهترین معالجات طبیعی حجامت است که در قدیم معمول و متاسفانه امروز ترک شده است.

اوایلی که ندای مخالفت با حجامت در کشور ما برپا شد، جوانان تحت تاثیر افکار غلط و تبلیغات اروپایی واقع شده بودند، از انجام حجامت خودداری می‌کردند.

امام هشتم شیعیان فرمودند: کسی که در مرحله بیست سالگی است، هر بیست روز یک دفعه، در مرحله سی سالگی، هر سی روز و در چهل سالگی، هر چهل روز یک دفعه حجامت کند و هر کس به ترتیب سنش به ترتیب مذکور حجامت کند.

طب قدیم عمده علت بیماری‌ها را فساد خون می‌دانست و از این جهت به دفع خون بسیار اهمیت می‌داد؛ خوشبختانه اخیرا در کشور‌های پیشرفته، خون گرفتن در ردیف بهترین معالجات در آمده است و یک قسمت بیماری‌های عفونی را با خون گرفتن و زالو انداختن درمان می‌کنند.

پزشکان معتقدند کهعفونت‌های وریدی به خصوص، ورید‌های گردن تاثیرات بدی در بدن، مخصوصا در ساق پا‌ها دارد و تا وقتی که این کانون عفونی معدوم نشود، به هیچ وجه نمی‌توان بیمار مبتلا به فلیبت، آرتریت و بیماری‌هایی نظیر آن‌ها را درمان کرد؛ برای معالجه عفونت‌های وریدی یکی از بهترین روش‌ها دفع خون به وسیله زالو است.

تسنیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
2
1
قبل اینکه یه مطلبی بذارید تحقیق کنید .الان علم پزشکی میگه فایده نداره بلکه ضرر هم داره
طب سنتی بدون پشتوانه علمی و چنتا حدیث که معلوم نیست چه کسی از خودش درآورده مردمو فریب میده
فساد خون آخه؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار