دیابت نوع ۲ در کمین کودکان
کد خبر: ۱۲۸۶۵۸
تاریخ انتشار: 2018 November 28    -    ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
دکتر دی کافا، بر این باور است، افزایش چاقی کودکان سبب افزایش ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود. وی می‌گوید: سازمان بهداشت جهانی، چاقی کودکان را یکی از جدی‌ترین چالش‌های جهانی بهداشت عمومی در قرن ۲۱ می‌داند. کودکان و نوجوانان چاق بیشتر از بزرگسالان چاق در معرض خطر ابتلا به مشکلات مختلف سلامتی قرار دارند.

دیابت نوع دو در کمین کودکان

دیابت نوع دو در کمین کودکاناختصاصی «تابناک باتو»؛ دیابت نوع 2 به علت مقاومت بدن به ترشح انسولین به وجود می آید و به طور کلی ناشی از اضافه وزن و خوردن مقدار زیاد کربوهیدرات های تصفیه شده ( غذاهایی که برای تهیه آنها از آرد سفید یا شکر استفاده شده) می شود.

دیابت نوع 2 چیست؟

البته این بیماری ریشه ژنتیکی هم دارد؛ بنابراین اگر یکی از اعضای خانواده شما به آن مبتلا باشد، شما بیشتر در معرض خطرید. ناگفته نماند این بیماری در صورت عدم درمان، می تواند منجر به عوارض جدی شود مانند: نابینایی، نارسایی کلیه، بیماری های نوروپاتی (ضعف سیستم عصبی بدن) و از دست دادن احساس به ویژه در دست و پا، همچنین بیماری های قلبی و عروقی و یا زخم هایی که می تواند منجر به قطع عضو شود.

بنا بر این گزارش، دیابت نوع 2 همواره بیماری مربوط به گروه سنی بزرگسال بویژه افراد دارای اضافه وزن بوده است؛ اما تحقیقات جدید سازمان ملی دیابت نشان داده که این جمعیت در حال تغییر به خردسالان و کودکان است.

بر پایه ارقام جدید سازمان ملی دیابت در سال 2016-2017، حدود 6،836 تن از افراد زیر 25 سال در انگلستان از این بیماری رنج می برند که این رقم تقریبا ده برابر بیشتر از گزارش های قبلی دیابت در کشور است.

بنا بر آمار 207 تن از کودکان زیر 14 سال ، 11 تن (پنج تا نه سالگی) و 1446 تن ( 15 تا 19 ساله) با این بیماری مشخص شده اند که این تعداد ارقام خطرناکی برای این گروه های سنی است.

دیابت نوع دو در کمین کودکان

چرا این بیماری در کودکان در حال افزایش است؟

دکتر دی کافا، بر این باور است، افزایش چاقی کودکان سبب افزایش ابتلا به دیابت نوع 2 می شود. وی می گوید: سازمان بهداشت جهانی، چاقی کودکان را یکی از جدی ترین چالش های جهانی بهداشت عمومی در قرن 21 می داند. کودکان و نوجوانان چاق بیشتر از بزرگسالان چاق در معرض خطر ابتلا به مشکلات مختلف سلامتی قرار دارند. ارقام مربوط به سال های 2015 تا 2016 نشان می دهد که 19.8 درصد کودکان چاق بودند و بیشتر از 14.3 درصد آنها اضافه وزن داشتند.

دیابت نوع دو در کمین کودکان

برخی علائم اصلی که نشان می دهند فرزند شما در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 است و باید مورد توجه قرار گیرند، عبارتند از؛

• کاهش وزن نامعلوم
• تشنگی و گرسنگی بیش از حد حتی پس از وعده های غذایی
• ادرار بیش از حد
• خستگی
• بهبودی آهسته برش یا زخم
• عفونت های مکرر مانند عفونت های ادراری
• خستگی یا سوزش در پا یا دست
• خارش پوست

با این حال، دکتر دی کافا هشدار می دهد، این فهرست جامع نیست و برخی از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است حتی این نشانه ها را هم نداشته باشند. وی توضیح می دهد که بزرگترین علت این بیماری در کودکان، اضافه وزن است. با این حال، خبر خوب این است که دیابت نوع 2 در برخی موارد ممکن است بازگشت پذیر باشد که بهترین راه حل، تلاش برای کم کردن وزن و ورزش مداوم است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار