آخرین وضعیت جوی در مناطق زلزله زده کرمانشاه
کد خبر: ۱۲۸۵۴۲
تاریخ انتشار: 2018 November 26    -    ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از ورود سامانه بارشی جدید به کشور و متأثر شدن ۹ استان کشور خبر داد و گفت: به ۲۵۵۰ نفر کمک‌های امدادی شده و ۲۴۱ نفر اسکان اضطراری یافته‌اند.

بهنام سعیدی در رابطه با آخرین وضعیت سیل، کولاک و آب‌گرفتگی در بسیاری از استان‌های کشور گفت: بر اساس آخرین گزارش رسیده تا ساعت ۸ شب گذشته عملیات سیل‌گرفتگی از یکم تا ۴ آذرماه انجام شده و ۱۴ استان کشور از قبیل: اصفهان، تهران، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران و همدان متأثر از این پدیده بارشی بوده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۲۶ شهر و روستا امدادرسانی شده و ۲۵۵۰ نفر کمک‌های امدادی رسیده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۷۱ نفر به مناطق امن منتقل شده و ۲۴۱ نفر اسکان اضطراری یافته‌اند.

سعیدی گفت: ۱۹۰ واحد از مناطق مسکونی تخلیه آب انجام شده و ۷ خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شده است.

وی با اشاره به آماده‌باش و استقرار ۱۷۳ تیم از سازمان‌ها و نهاد‌های مسئول در مدیریت بحران مانند امداد و نجات و ... گفت: اقلام امدادی مانند چادر، موکت و ... نیز به مناطق ارسال شده است.

۹ استان درگیر در سامانه بارشی فعال امروز

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: بر اساس اطلاعیه جدید سامانه بارشی فعال امروز در شرق هرمزگان، شرق کرمان، برخی از نواحی سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق یزد خواهد بود که سبب بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید می‌شود.

سعیدی ادامه داد:‌در خراسان شمالی و برخی نقاط خراسان رضوی، شرق سمنان و گلستان بارش باران و باد را نیز خواهیم داشت که در مناطق کوهستانی با بارش برف همراه است و لغزندگی و مه‌آلودگی معابر و جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی به شهروندان توصیه کرد:‌از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها در مناطق اعلام شده جداً خودداری شده و به اطلاعیه‌ها و هشدار‌های هواشناسی و مدیریت بحران توجه شود.

وضعیت جوّی در کرمانشاه

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور همچنین در مورد وضعیت جوی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت:‌وضعیت تا روز پنج‌شنبه اینگونه است که پدیده قابل توجهی نخواهیم داشت و از نظر دمایی از فردا تا پایان هفته افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود که شرایط امدادرسانی را به زلزله‌زدگان آسان می‌کند و از روز جمعه با نزدیک شدن سامانه بارشی جدید افزایش ابر و باران در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار