ماجرای شاخ شکنی شرور مسلح در طباخی+عکس
کد خبر: ۱۲۸۰۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 November 21    -    ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

پلیس مشهد با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، شرور مسلحی را که با شلیک‌های هولناک، منطقه‌ای از شهر را به هم ریخت در حالی دستگیر کرد که وی مدعی بود قصد شاخ شکنی در طباخی را داشت!

ماجرای شاخ شکنی شرور مسلح در طباخی+عکس

بامداد بیست و هفتم آبان، تعدادی از شهروندان مشهدی، درون طباخی نشسته بودند، برخی مشغول صرف صبحانه و برخی هم منتظر آماده شدن غذای سفارشی بودند در این میان، جوان ۳۲ ساله‌ای که به طرز مرموزی در گوشه طباخی نشسته بود، زیرچشمی چند جوان دیگر را که مشغول گفت: وگو و خنده بودند می‌پایید! در یک لحظه جوان ۳۲ ساله که «ر-ق» نام دارد با چهره‌ای برافروخته از طباخی بیرون آمد و سوار بر خودروی پژو ۴۰۵ به سمت منزلش حرکت کرد. هنوز دقایقی از این ماجرا نگذشته بود که دوباره پژو ۴۰۵ نقره‌ای با سرعت زیادی که صدای ترمز آن سکوت صبحگاهی را شکست، در نزدیکی طباخی متوقف شد. «ر-ق» این بار در حالی که گویی راکت تنیس را درون پوشش (کاور) آن گذاشته، از خودرو بیرون آمد و با خشم و عصبانیت به طرف مشتریان طباخی رفت. او یکی از پنج جوانی را که کنار یک میز نشسته بودند، خطاب قرار داد و فریاد زد! آهای «کله قرمز!» بیا بیرون! چهار جوان به سوی دوستشان که مو‌های بور مایل به زرد داشت نگاهی انداختند و فهمیدند که مرد ۳۲ ساله، به آن‌ها اشاره می‌کند! به همین خاطر همگی از پشت میز بلند شدند و به سمت در خروجی طباخی حرکت کردند! مشتریان دیگر که با اضطراب و نگرانی به این صحنه می‌نگریستند، فقط سکوت کرده بودند که ناگهان «ر-ق» سلاح وینچستر را از پوشش آن خارج کرد و لوله آن را به سمت پنج نفر گرفت. چند جوان مذکور که با صحنه‌ای وحشتناک روبه رو شده و جان خود را در خطر می‌دیدند، وحشت زده پا به فرار گذاشتند، تعدادی به داخل خیابان فرار کردند و دو نفر نیز از شدت ترس به پشت میز‌های طباخی گریختند! جوان مهاجم که فریادهایش، نگرانی را در وجود مشتریان و رهگذران افزایش می‌داد ناگهان با شلیک گلوله در بیرون از طباخی، موجی از رعب و وحشت به راه انداخت و در حالی که احساس غرور می‌کرد دوباره سوار بر پژو ۴۰۵ در حالی به نقطه نامعلومی گریخت که شماره پلاک خودرو را نیز با چسباندن دستمال کاغذی پوشانده بود!

گزارش خراسان حاکی است، با فرار مهاجم مسلح، شهروندان نفس عمیقی کشیدند و از این که کسی در این صحنه هولناک هدف اصابت گلوله قرار نگرفته بود، خوشحال به نظر می‌رسیدند، اما هنوز به خاطر ترس از بازگشت مرد مسلح، کسی حاضر نبود دقیقه‌ای دیگر در آن جا حضور داشته باشد! دقایقی بعد با گزارش ماجرای شلیک مهاجم مسلح به پلیس ۱۱۰، گروه ویژه‌ای از نیرو‌های اطلاعات کلانتری سناباد به فرماندهی سرگرد جواد بیگی (رئیس کلانتری سناباد) عازم بولوار شهید قرنی شدند و به تحقیق در این باره پرداختند. بررسی‌های آنان نشان می‌داد که یکی از اوباش خطرناک، اقدام به شلیک مسلحانه کرده است! به همین دلیل و با توجه به حساسیت و اهمیت ماجرا، قاضی «کاظم میرزایی» (قاضی ویژه قتل عمد) رسیدگی به این پرونده را به عهده گرفت چرا که وی سوابق رسیدگی به پرونده اراذل و اوباش خطرناک را در کارنامه قضایی خود دارد و می‌توانست از کوله بار تجربیات خود برای شناسایی و دستگیری سریع مهاجم مسلح بهره ببرد. بنابر گزارش خراسان، این گونه بود که با صدور دستورات ویژه قضایی و با هماهنگی سرهنگ آقابیگی (فرمانده انتظامی مشهد) چند گروه عملیاتی برای ردیابی مهاجم مسلح وارد عمل شدند و به رصد‌های اطلاعاتی پرداختند. طی چند ساعت عملیات که با راهنمایی‌های قاضی میرزایی همراه بود، نیرو‌های انتظامی به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد: «ر-ق» از اوباش سابقه دار است. با افشای این موضوع، بلافاصله نیرو‌های کلانتری موفق شدند، سوابق و مشخصات این فرد شرور را به دست آورند!
گزارش خراسان حاکی است، در حالی که ماموران انتظامی، محل اختفای مهاجم را در خیابان شهید مطهری شمالی مشهد شناسایی کرده بودند، به دستور قاضی میرزایی، گروهی از نیرو‌های پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیز به نیرو‌های عملیاتی پیوستند تا با به کارگیری همه عوامل و شگرد‌های اطلاعاتی، برای دستگیری متهم فراری اقدام کنند.
حدود ۱۰ ساعت از ماجرای شلیک در طباخی سپری شده بود که نیرو‌های انتظامی خودروی پژوی متهم را که درون کوچه‌ای پارک شده بود، زیر نظر گرفتند تا این که دقایقی بعد مهاجم مسلح به همراه زن جوانی که همسر صیغه‌ای اش بود از مخفیگاه بیرون آمد، ولی قبل از آن که سوار خودرو شود در محاصره پلیس قرار گرفت و حلقه‌های قانون بر دستان یخ زده اش گره خورد! در همین هنگام بود که قاضی میرزایی دستور بازرسی مخفیگاه وی را صادر کرد تا دیگر افراد یا همدستان احتمالی وی برای جابه جایی یا اختفای ادله جرم اقدام نکنند. در بازرسی صبحگاهی از مخفیگاه مهاجم مسلح، چهار عدد لپ تاپ، یک قبضه سلاح کلت شبه جنگی، یک قبضه وینچستر به همراه یک قبضه خنجر کشف و ضبط شد.


این متهم که روز گذشته با صدور دستور بازداشت موقت از سوی «قاضی میرزایی» روانه زندان شد در بازجویی‌ها ادعا کرد: بامداد روز بیست و هفتم آبان، در طباخی نشسته بودم که دیدم چند جوان، بیخودی می‌خندند و دیگران را مسخره می‌کنند و به هر کدام از مشتریان طباخی به نوعی متلک می‌پرانند! تا این که یکی از آن‌ها در حالی که به من نگاه می‌کرد گفت: چطوری آقا خوشگله! مهاجم مسلح در ادامه ادعاهایش افزود: آن‌ها مشروب خورده بودند و من هم خواستم شاخ آن‌ها را بشکنم! تا دیگر از این کار‌ها نکنند! به همین دلیل به منزلم رفتم و با برداشتن اسلحه وینچستر دوباره به طباخی بازگشتم! وقتی فریاد زدم که «کله قرمز بیا بیرون!» آن‌ها شیشه نوشابه را شکستند و به طرف من حمله ور شدند که من هم با اسلحه شلیک کردم و آن چند جوان هر کدام به سویی گریختند! گزارش خراسان حاکی است، در حالی که بررسی‌های مقدماتی نیرو‌های کلانتری سناباد مشهد بیانگر سرقتی بودن لپ تاپ هاست، اما مهاجم مسلح ادعا می‌کند مدارک مستندی دارد که نشان می‌دهد لپ تاپ‌ها مال خودش است! با وجود این متهم مذکور به اتهام تهدید، قدرت نمایی با سلاح و اخلال در نظم و آسایش عمومی، روانه زندان شد تا تحقیقات بیشتری درباره جرایم احتمالی دیگر وی صورت گیرد. در عین حال سوابق این مهاجم بیانگر آن است که وی دو فقره سابقه سرقت خودرو و یک فقره سابقه مواد مخدر را نیز در کارنامه سیاه خود دارد.

روزنامه خراسان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
1
0
از جناب جواد خیابانی عاجزانه تقاضای ترجمه تتوی روی دست عکس را دارم. متشکرم.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
1
فکر کنم طرف دانشمند هست و با 4 لپ تاپ به سایتهای معتبر دانشگاهها وص می شود و تحقیق می کند.!!!!!!!!!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار