احتمال جعلی بودن تابلوی تازه پیدا شده «پیکاسو»+عکس
کد خبر: ۱۲۸۰۲۰
تاریخ انتشار: 2018 November 20    -    ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰

یک نقاشی که مقامات قضایی رومانی در روز یکشنبه اعلام کردند ممکن است تابلوی به سرقت رفته پیکاسو در سال ۲۰۱۲ باشد احتمالا تقلبی است.

تلویزیون دولتی NOS اعلام کرد «فرانک وسترمن» نویسنده به تعیین مکان تابلوی نقاشی در منطقه «تولسی کانتی» رومانی کمک کرده بود و خبر داده بود که شخصی ناشناس آن را به پلیس رومانی تحویل داده است.

وسترمن یکشنبه به تلویزیون NOS گفته بود که ایمیلی از کمپانی تئاتر بلژیک دریافت کرده که نمایشی درباره یک اثر هنری مشهور جعلی به روی صحنه برده‌اند. او گفت تابلویی که پیدا کرده به نظر می‌رسد یک تابلوی جعلی پنهان شده به عنوان بخشی از یک جعل استادانه بوده است.

احتمال جعلی بودن تابلوی تازه پیدا شده «پیکاسو»

کارشناس اسبق موزه‌ای که مالک واقعی تابلوی «سرِ آرلکین» نیز بطور جداگانه به تلویزیون هلند گفته که بر اساس عکس‌هایی که او از نقاشی دیده به نظر می‌رسد که این تابلو جعلی باشد.

بازرسان رومانیایی یکشنبه گفتند که در تلاش برای شناسایی و تعیین اصالت این اثر نقاشی هستند و نمی‌توانند بلافاصله توضیحی در این مورد ارائه دهند.

تابلوی واقعی پیکاسو در سال ۲۰۱۲ از یک نمایشگاه در روتردام هلند در یکی از غم‌انگیزترین سرقت‌های هنری جهان، ربوده شد. دیگر تابلوهای ربوده شده در این سرقت شامل «چراغ مطالعه زرد و سفید رنگ» اثر «ماتیس»، «پل واترلو، لندن» و «پل کراس لندن» اثر «مونه» «زن مقابل پنجره باز» اثر «گوگِن» «اوتو پرتره» اثر «مِیِر دی هان» و تابلوی «زنی با چشمان بسته» اثر «لوسین فروید» بودند.

در سال ۲۰۱۳ یک مرد رومانیایی و چند همدستش محکوم به انجام این سرقت شدند لیکن هیچ‌کدام از آثار هنری و تابلوهای مسروقه بازیابی نشدند. کارشناسان رومانیایی معتقدند که حداقل سه تابلو از آن آثار در تلاش برای از بین بردن شواهد، سوزانده و ازبین برده شده‌اند.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار