چگونه دو قلو باردار شویم؟
کد خبر: ۱۲۷۹۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 November 21    -    ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
اگر می خواهید شانس خود را برای این که دوقلو باردار شوید افزایش دهید، لازم است که اطلاعاتی در مورد نحوه تشکیل دوقلوها داشته باشید. برای دوقلو زایی راههای مختلفی وجود دارد. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چند درصد امکان بارداری دوقلو را دارید.

چگونه دو قلو باردار شویم؟به گزارش «تابناک با تو»؛ اگر می خواهید شانس خود را برای این که دوقلو باردار شوید افزایش دهید، لازم است که اطلاعاتی در مورد نحوه تشکیل دوقلوها داشته باشید.

برای دوقلو زایی راههای مختلفی وجود دارد. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چند درصد امکان بارداری دوقلو را دارید.

به طور کلی دو نوع دوقلو وجود دارد. دوقلو های یکسان و دوقلوهای غیر یکسان.

حال ببینیم دلیل دوقلوزایی چیست؟ نزدیک به یک سوم از دوقلوها یکسان هستند، که به عنوان دوقلوهای مونوزیگوت هم شناخته می شوند. آنها شانسی ایجاد می شوند.

چگونه دو قلو باردار شویم؟

هنگامی که یک تخمک توسط یک اسپرم باردار می شود، به دو جنین جداگانه تقسیم می شود که هریک ترکیب ژنتیکی و جفتی یکسانی دارند.

دوقلوهای یکسان در زنانی که روش های کمک باروری را تجربه می کنند نیز اتفاق می افتد.

دو قلوهای غیریکسان که به عنوان دوقلوها دزیگوتیک هم شناخته می شوند، زمانی به وجود می آیند که دو تخمک توسط دو اسپرم باردار می شوند به طوری که هر کدام از آن ها منحصر به فرد هستند و ترکیب ژنتیکی یا جفتی به اشتراک نمی گذارند. همانطور که دوقلوهای غیر یکسان تقریبا نیمی از آرایش ژنتیکی را به اشتراک میگذارند، ممکن است که جنس یکسانی هم نداشته باشند.

عواملی که شانس دوقلو باردار شدن را افزایش می دهد.

باردار شدن به دوقلو های یکسان نیازمند شانس زیادی است ولی یکسری عوامل هستند که می توانند به این مورد کمک کنند.

1- سابقه خانوادگی و وراثت

اگر شما (به عنوان خانم) دوقلو هستید یا در خانواده تان دوقلو داشته اید، شانس بیشتری برای این که دوقلو به دنیا بیاورید. با این حال، لازم است بدانید، اگر همسر شما دوقلو بوده یا در خانواده اش دوقلو دارد، این بر شانس شما برای بارداری دوقلو تاثیری نخواهد داشت.

همه چیز بستگی به شما دارد زیرا شما تخمک را تولید می کنید. اگر شما یا مادرتان دوقلو هستید، احتمال بارداری دوقلو شما هم زیاد است.

2- قومیت و نژاد

نژاد و منشا شما نیز تأثیر قوی بر روی احتمال داشتن دوقلوها می گذارد. آسیایی ها و اسپانیایی ها شانس کمتری برای تولید دوقلوی دارند، در حالی که آفریقایی ها و به دنبال آن ها اروپایی ها شانس بیشتری برای به دنیا آوردن دوقلو دارند.

چگونه دو قلو باردار شویم؟

3- نوع بدن (قد / وزن)

بله، این عجیب است، اما زنان بلندتر احتمال بیشتری دارند تا دوقلو به دنیا بیاورند. همچنین زنان سنگین تر شانس بیشتری نسبت به زنان لاغرتر دارند تا بارداری دوقلو داشته باشند.

زنانی که از رژیم غذایی کامل استفاده می کنند، دارای شانس بیشتری برای دوقلوزایی هستند، نسبت به زنانی که از رژیم های کم چرب غذایی بهره می برند.

4- سن مادر

شانس به دنیا آوردن دوقلو با افزایش سن بیشتر می شود. زنان بالای 35 سال تولید FSH بیشتری (هورمون تحریک فولیکول) نسبت به زنان جوانتر دارند. این هورمون به تخمدان اجازه می دهد که تخمک ها را برای تخمک گذاری آزاد کنند. سطح هورمون بالاتر، موجب می شود تخمک بیشتری در آن زمان آزاد شود و در نتیجه جنین های بیشتری می توانند شکل بگیرند.

5- حاملگی های بیشتر

اگر قبلا چند بار حامله شده اید، شانس بارداری دوقلو در شما بیشتر است.

چه کارهایی انجام دهیم تا شانس بارداری دوقلو افزایش یابد؟

برخی از روش های برای این که شانس خود را برای دوقلو باردار شدن افزایش دهید، پیشنهاد شده است که به بعضی از آن ها در ادامه اشاره می شود.

* از مواد لبنی استفاده کنید.
* قرص های کنترل بارداری را متوقف کنید.
* در صورتی که در دوران شیردهی باردار شوید شانس بیشتری برای دوقلوزایی دارید.
* همسرتان از مواد غذایی سرشار از روی استفاده کند.
* بین زمان های بارداری خود فاصله مناسبی قرار دهید.

نشانه های بارداری دوقلو

زمانی که دوقلو باردار باشید، نشانه هایی را به همراه خواهید داشت.

1- سریع تر و بیشتر وزن می گیرید.

با توجه به افزایش حجم خونرسانی به رحم، شما ممکن است در سه ماهه اول تا 5 کیلوگرم افزایش وزن داشته باشید. در پایان سه ماهه دوم، اکثر مادرانی که دوقلو حامله اند، بین 7 تا 12 کیلوگرم اضافه وزن می یابند. این در حالی است که برای دیگران بین 5 تا 10 کیلوگرم خواهد بود.

2- رشد سریع تر رحم

اگر رحم شما به نظر می رسد که از آنچه انتظار داشته اید سریعتر رشد می کند، شما احتمالا دوقلو حامله هستید. بزرگ شدن اندازه رحم می تواند نشانه قوی ای برای حامله بودن دوقلو باشد.

3- بیماری صبحگاهی شدیدتر

بیش از 50 درصد مادرانی که بارداری دوقلو دارند، ویار یا بیماری صبحگاهی شدیدتری نسبت به مادرانی که تک فرزند باردار هستند دارند.

چگونه دو قلو باردار شویم؟

4- شنیده شدن دو صدای ضربان قلب

بسته به موقعیت نوزاد، یک متخصص می تواند دو یا چند ضربان قلب جداگانه را بشنود. با این حال، از آنجا که ضربان قلب یک جنین ممکن است در چندین مکان شنیده شود، تشخیص حاملگی چندگانه تنها زمانی اتفاق می افتد که ضربان قلب متفاوت باشد. این اتفاق معمولا در هفته های 10 الی 12 می افتد.

5- نتایج بالای غیرطبیعی آزمون AFP

نتایج بالا در آزمون AFP اولین نشانه ای است که ممکن است بیان کند که شما دو قلو باردار هستید. آزمایش AFP، تستی است که میزان پروتئین ترشح شده توسط کبد جنین را اندازه گیری می کند. افزایش میزان پروتئین در خون مادر می تواند نشانه این باشد که شما دو قلو باردار هستید.

البته این مورد می تواند نشانه غیرطبیعی بودن ترشح پروتئین هم باشد، لذا لازم است که حتما با پزشک خود مشورت کنید.

6- نیاز بیشتر به آب

مادرانی که دوقلو باردار هستند معمولا نیاز بیشتری به آب پیدا می کنند نسبت به دیگر مادران.

فرق دوقلوزایی پسر و دختر چیست؟

محققان دریافتند که موارد بروز زایمان زودرس در دوقلوهای پسر- پسر بالاتر است و این نوزادان وزن متوسط کمتر و نرخ رشد پایین تری دارند. در همین حال، دوقلوهای دختر دارای مشکلات تنفسی و عصبی کمتری بودند.

چگونه دو قلو باردار شویم؟

بارداری دو قلو هفته به هفته

در طول هفته ها و ماه های اول، هر کدام از بچه های شما از یک خوشه سلولی به یک جنین کوچک با قلب، نخاع، سر و اندام ها تبدیل می شوند.

هفته سوم

بر اساس نوع بارداری تخمک از اسپرم، همسانی یا غیرهمسانی دوقلوها تعیین می شود.

هفته چهارم

سلول های حاصل در رحم کاشته می شوند و جنین شروع به رشد کردن می کند.

هفته های 5 تا 8

بازوها و پاهای کوچک شروع به فرم گرفتن می کنند. مغز و نخاع جنین ها شروع به شکل گرفتن می کند و ارگان های بزرگ حیاتی رشد می کنند. همچنین شما صدای قلب را خواهید شنید ولی در هفته 12 ام می توانید تشخیص دهید که دوقلو باردار هستید.

هفته های 9 تا 12

انگشتان دست، انگشتان پا و ناخن ها شکل می گیرند. نوزادان شما شروع به شکل گرفتن چهره می کنند و همچنین جوانه های دندان ها هم فرم می گیرند.

هفته های 13 تا 16

جنسیت دوقلو ها مشخص می شود. استخوان ها سخت می شوند و دوقلوها می توانند چشم های خود را تکان دهند.

هفته های 17 تا 20

جنین شروع به مکیدن انگشت خود می کند و فعال می شود و همچنین می تواند بشنود.

هفته های 21 تا 24

موهای محافظت کننده بر روی نوزاد شما شکل می گیرد و اثر انگشت آن ها نیز مشخص می شود.

هفته های 25 الی 28

نوزاد می تواند چشمانش را باز و بسته کند و همچنین می تواند به صدا واکنش نشان دهد و شش های کوچکش نیز شروع به رشد کردن می کند.

هفته های 29 تا 33

نوزاد رشد های اصلی خود را انجام داده است. مغز شکل گرفته است و حس چشایی نیز رشد کرده است.

هفته های 33 تا 36

شش های نوزاد آماده نفس کشیدن شده، دو قلو ها وزن اضافه کرده و آماده تولد می شوند.

منبع: نبض ما

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زیبا احمدپور از تبریز
|
Germany
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
2
7
حاملگی خیلی سخته و دردناکه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار