نجات ۲۷ تن از برف و کولاک در شمال تهران
کد خبر: ۱۲۷۶۰۱
تاریخ انتشار: 2018 November 17    -    ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات ۲۷ تن از برف و کولاک در ارتفاعات توچال خبر داد.

سیدجلال ملکی در این باره گفت: ساعت ۱۶:۲۰ روز جمعه تماسی از توچال با سامانه ۱۲۵ برقرار شده که در پی آن چندین نفر که برای کوهنوردی به ارتفاعات توچال رفته بودند، از گرفتار شدن خود در میان برف و کولاک شدید خبر دادند.

ملکی با بیان این که در روز‌های پنجشنبه و جمعه یک گروه از آتش‌نشانان در قالب گروه امداد و نجات کوهستان در ایستگاه ۵ توچال مستقر هستند، گفت:این افراد بین ایستگاه‌های ۵ و ۷ توچال قرار داشتند، اما با توجه به برف و کولاک شدیدی که در این منطقه وجود داشت یافتن آنان برای آتش‌نشانان دشوار بود، اما سرانجام عوامل آتش‌نشانی این گروه را که در میانه برف متوقف شده بودند نجات دادند.

ملکی با بیان این که ۲۷ نفر شامل ۲۴ مرد و ۳ زن توسط آتش‌نشانان در ارتفاعات توچال نجات داده شدند خاطرنشان کرد: این افراد دچار سرمازدگی و تبعات ناشی از سرمای شدید شده و خوشبختانه آسیب بدنی جدی به آنان وارد نشده بود که از سوی عوامل آتش‌نشانی به ایستگاه ۵ منتقل شده و پس از آن در ساعت ۲۰:۱۵ امروز به وسیله تله‌کابین به پایین انتقال داده شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به شرایط جوی در ارتفاعات به کسانی که قصد کوهنوردی دارند، هشدار داد که حتما پیش از عزیمت به قله از وضعیت آب و هوا باخبر شده و حتما افرادی که دارای آشنایی با مسیر هستند را با خود همراه کنند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار