اجبار نوجوان به کوتاه کردن موی سر فاجعه آفرید +عکس
کد خبر: ۱۲۷۵۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2018 November 17    -    ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲

اجبار مسئولان یک دبیرستان در چین به یک دانش آموز 15 ساله برای کوتاه کردن موی سرش حادثه ای تلخ را رقم زد. این دانش آموز که نامش " بی" اعلام شده در تاریخ 2 نوامبر با پرت کردن خود از ساختمان مرتفع محل زندگی اش در شهر " ژیان"، مرکز استان شانژی چین دست به خودکشی زد. 10 روز پیش از این حادثه معلم این دانش آموز او را مجبور به تراشیدن موهای سرش کرده بود.

اجبار نوجوان به کوتاه کردن موی سر فاجعه آفرید +عکس

بنا به گفته والدین قربانی پسر آنها پس از کوتاه کردن موهایش از شرکت در کلاس ها خودداری کرد چون فکر می کرد که تراشیدن موهایش موجب زشتی او شده است. تحقیقات پلیس چین مرگ این نوجوان در اثر قتل را رد و این تحقیقات همچنان ادامه دارد. مسئولان دبیرستان هر گونه نقش خود در مرگ این نوجوان را رد کرده اند. خانواده قربانی با تجمع در برابر این دبیرستان خواستار محاکمه مسئولان مدرسه شده اند. همچنین بنا به اعلامیه ای که مسئولان دبیرستان روز دوشنبه منتشر کرده اند خانواده قربانی از آنها درخواست کرده اند تا مبلغ 1.2 میلیون یوان ( 172000 دلار آمریکا) به عنوان غرامت به آنها پرداخت کنند.

 

یکی از سرنخ هایی که توجه پلیس چین را به خود جلب کرده مطالبی است که این نوجوان پیش از مرگ در یکی از شبکه های اجتماعی منتشر کرده است. در این مطالب او از اینکه چهره اش پس از تراشیدن موهایش زشت شده احساس ناراحتی و شکایت کرده بود. در یکی از این پست ها که او تنها یک روز پس از تراشیدن موهایش در فضای مجازی منتشر کرده بود نوشته بود هرگز قصد بازگشت دوباره به مدرسه را ندارد و زمانی به مدرسه باز خواهد گشت که معلمش بمیرد.

گفتنی است؛ مدارس چین به علت داشتن قوانین سخت علیه دانش آموزان بویژه تراشیدن مو اغلب مورد انتقاد قرار می گیرند.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خشایار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
1
11
متاسفانه مدرسه های خود ما هم همینطور هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
3
8
سخت گيري هاي بي جا! فرزندان ما در سراسر جهان محلي براي خالي كردن عقده هاي شخصي هيچكس نيستند! اصل آموزش را با انجام رفتارهاي نابهنجار و غير ضروري از بين مي برند!
حالا خوبت شد معلم بيشعور نفهم! ببين اين بچه تو دلش تا كجا شكسته كه دست به اين كار زده است! فهميدن دنياي كودكان و نوجوانان چقدر براي اطرافيان سخت شده!!!!!!!!!!!!!! اگر پدر و مادرها و معلم ها نتوانند تفاوت شرايط امروز روزگار را درك كنند يا اينكه بفهمند هر فرزندي زاده زمان خويش و براي آن زمان است! همين ميشود!
اگر ما ايمان واقعي داشتيم بايد مي فهميديم فرزندان نزد ما امانت هستند و البته سختگيري به جا براي فعال بار آمدن كودك و نوجوان صحيح است اما آن هم با زبان خوش! اگر بچه هاي ما نتوانند امنتيشان را در خانه و سر كلاس درس احساس كنند پس وا اسفا بر اي جامعه! وا اسفا براي اين امانت داري!!!
ناشكري پشت ناشكري! از خراشي كه به دل اين بچه انداخته شد الان چه سودي آيد چه كسي و كدام اجتماع شد!
حرص مي خورم ولي بي فايده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
خشایار ممثل اینکه تو دوره خشایار شاه زندگی می کنه!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
1
2
جز اسکول بودن ایشون هیچ نتیجه دیگه ای نمیشه گرفت مگه مو چی بود آدم به خاطرش خودکشی کنه ؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار