پژو ۲۰۷ صندوق دار نیامده ۱۴۰ میلیون شد +عکس
کد خبر: ۱۲۷۴۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 November 14    -    ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶

بعد از اعلام قیمت قطعی پژو ۲۰۷ صندوق دار اتوماتیک و ارسال دعوتنامه‌های تحویل خرداد ۹۷، دلالان در بازار آزاد قیمت‌های نجومی را برای این خودرو مطرح کرده اند.

 پژو ۲۰۷ صندوق دار اتوماتیک که بهای ۱۰۴ میلیون تومان را دارد، با در نظر گرفتن تخفیف ۱۵ میلیون تومانی و سود مشارکت و تاخیر، با قیمتی حدود ۸۵ میلیون تومان در اختیار خریداران قرار گرفته است.

حال برخی دلالان برای این خودروی اتوماتیک و سدان، قیمتی فراتر از ۱۴۰ میلیون تومان را اعلام می‌کنند و این در حالی است که برخی دلالان به قیمت ۱۴۰ میلیون تومان هم راضی نمی‌شوند و بهای فراتر از ۱۵۰ میلیون تومان را برای آن پیش کشیده اند!

 

در واقع، آنچه قیمت‌ها را تعیین می‌کند نه قانون عرضه و تقاضا که دلالانی هستند که با هماهنگی یکدیگر و با تعریف قیمت‌های نامتعارف، بازار را به هم می‌ریزند و برغم این که سود‌های ۸۰ - ۷۰ درصدی برای خود تعریف کرده اند، مالیاتی هم نمی‌دهد!

نکته این که وقتی قیمت‌ها این گونه تعریف و تعیین می‌شود همگی آن را ملاک قرار داده و بنابراین کسی حاضر نمی‌شود خودرو خود را کمتر از این رقم بفروشد و در نتیجه همین گونه قیمت خودرو در بازار آزاد بدون هیچگونه منطقی بالا می‌رود.

نهاد‌های نظارتی می‌توانند با پیگیری آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی سرنخ‌های ارزشمندی از شبکه دلالان خودرو که بی هیچ نظارتی با قیمت‌ها و امنیت روانی جامعه بازی می‌کنند، به دست بیاورند؛ و در این میان مردم نیز با عدم خرید خودرو‌هایی که با قیمت‌های بی ربط عرضه می‌شوند می‌توانند در ناکام گذاشتن دلالان و کاهش قیمت کمک کنند

عصرایران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
کوفت بخورن دلالها ...............درد بیدرمان هم کمشونه............
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار