ماهی ای که خود را مومیایی می کند!
کد خبر: ۱۲۷۳۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2018 November 16    -    ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
ماهی لانگ فیش (lungfish) یا ماهی سالاماندر (salamanderfish) یک ماهی بومی آب های شیرین است که یک ویژگی خارق العاده دارد. این ماهی می تواند ماه ها و حتی سال ها را در خشکی و بدون دسترسی به آب زندگی کند.

ماهی ای که خود را مومیایی می کند!این ماهی در صورتی که به آب دسترسی داشته باشد همانند یک ماهی معمولی رفتار می کند بدین صورت که در آب شنا کرده و از ماهی های کوچک و سخت پوستان کف آبگیرها و رودخانه ها تغذیه می کند. اما در دوران خشکسالی که آب در دسترس وی قرار ندارد، لانگ فیش در درون گل و لای خود را پنهان می کند و با بلعیدن گل و لای و دفع آن از طریق آبشش ها به اعماق زمین می رود. وقتی که به یک عمق مطمئن و راحت رسید همانجا مانده و با ماده ی لزجی که از پوستش ترشح می شود یک ساختار پیله ای شکل دور بدن او تشکیل می شود که بعد از مدتی سفت می گردد و تنها دهان ماهی برای تنفس بیرون از این پوشش باقی می ماند. در این دوران ماهی لانگ فیش به شدت متابولیسم بدن خود را پایین آورده و برای زنده ماندن از بافت های ماهیچه ای انتهای دم خود تغذیه می کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
2
بهترین پستی بود که تا حالا توی تابناک با تو دیده بودم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
1
0
منبع مطلب کجاست؟ به نظر حقه بازی میاد. البته این ماهی میتونه در هوا تنفس کنه ولی اینکه زیر خاک مومیایی بشه؟؟؟؟ هیچ جای دیگه مطلبی نیست که این رو بگه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
1
2
احتمالا هم رفت برای کبابی شدن یا غذای دیگر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار