سنگ کلیه به اندازه توپ پینگ پنگ+عکس
کد خبر: ۱۲۷۳۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 November 13    -    ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵

پزشک متخصص مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) تبریز با استفاده از روش لاپاراسکوپی موفق به خارج کردن سنگ شاخ گوزنی به ابعاد 5/4در5/3 سانتی متری شد.

علیرضا فرشی اظهار داشت: بیمار مرد 44 ساله ای که به دلیل درد شدید در ناحیه پهلوی چپ به بیمارستان مراجعه رد. پس از بررسی و انجام آزمایشهای تخصصی و عکسبرداری مشخص شد در کلیه چپ بیمار سنگ بزرگ شاخ گوزنی تشکیل یافته و باعث اختلال در سیستم ادراری وی شده بود.

سنگ کلیه به اندازه توپ پینگ پنگ!

متخصص اورولوژی و جراح لاپاراسکوپیست دراین عمل با استفاده از روش لاپاراسکوپی سنگ شاخ گوزنی به ابعاد 5/4در5/3 سانتی متری از بدن بیمار خارج شد.

وی در خصوص مدت زمان و نحوه خارج کردن سنگ و نیز ابعاد آن گفت: بزرگی این سنگ کمی کوچک‌تر از توپ پینک‌پنگ و به شکل شاخ گوزنی بوده که به روش لاپاراسکوپی و از ناحیه خلف صفاقی مورد جراحی قرار گرفت و این تکنیک برای اولین بار است که اجرا شد.

فرشی در ادامه گفت‌وگو خود با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: این سنگ به صورت کامل و و از قسمتی که کمترین عروق کلیه در آن ناحیه وجود دارد برش داده شده و سنگ به صورت کامل خارج و در مدت زمان حدود 3 ساعته عمل با موفقیت انجام یافت.

متخصص ارولوژی بیمارستان امام رضا (ع) تبریز گفت: به لحاظ کمبود فضا در این روش جراح باید نهایت دقت را داشته باشد چرا که با برش هر یک از عروق و خونریزی داخلی هر لحظه امکان دارد تا این عمل به عمل باز تبدیل گردد لذا دقت و مهارت جراح لازمه و پیش شرط اصلی این نوع اعمال جراحی است.

فرشی با بیان اینکه خونریزی حین عمل در این روش بسیار کمتر از عمل باز است، اضافه کرد: در اعمال جراحی باز کلیه معمولا بیمار نزدیک به هزار سی سی خون از دست می‌دهد ولی در روش لاپاراسکوپی بین 100 تا 200 سی سی است.

وی مدت نقاهت بیمار را در این روش نسبت به اعمال جراحی باز کمتر دانسته و گفت: به لحاظ اینکه برای خروج سنگ کلیه بیمار برش داداه شده حداکثر مدت نقاهت بیمار 2 ماه است.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
0
لاپاراسکوپی هم خطرات خاص خودش رو داره. اما بین عمل جراحی و لاپاراسکوپی من قطعا جراحی رو انتخاب میکنیم. پزشکان در ایران در جراحی و در شرایطی که دید کامل دارند خطاهای وحشتناکی انجام میدن که گاهی به قی جان بیمار تمام میشود حالا تصور کنید دید پزشک محدود به یک دوربین کوچک شود.
زیبا احمدپور از تبریز
|
Romania
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
وای
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار