سرنوشت دختر ۵ ساله یمنی چه شد؟ +عکس
کد خبر: ۱۲۷۳۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 November 13    -    ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴

تصویر دختربچه ٥ساله به نام بثینا پس از حمله هوایی عربستان در یمن به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش شد.

 بعد از حمله هوایی عربستان‌سعودی به یک آپارتمان در یمن در ماه آگوست سال ٢٠١٧ یک دختربچه ٥ساله به نام بثینا به سرعت به‌عنوان نمادی از بحران انسانی در یمن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

عکس او درحالی که در بیمارستان بود و سعی داشت چشم زخمی خود را باز کند، بازتابی جهانی یافت. تا آن‌جا که شبکه سی‌ان‌ان داستان او را روایتکرد.

سرنوشت دختر ۵ ساله یمنی چه شد؟ +عکس

انتشار عکس او موجب شد تا توجه جهانیان به بحران انسانی در یمن جلب شود. حالا بعد از گذشت یک‌سال دولت حوثی‌ها در صنعا و برخی از اعضای خانواده این دختربچه اعلام کرده‌اند که مقامات عربستان‌سعودی او را ربوده‌اند و این سمبل بحران انسانی در یمن را نابود کنند.

گفته می‌شود که بثینا به عربستان‌سعودی فرستاده شده است. این درحالی است که همه اعضای خانواده او اعلام کرده‌اند که هیچ اجازه‌ای برای اعزام او به عربستان‌سعودی نداده‌اند. گفته می‌شود که بثینا سپتامبر سال ٢٠١٧ به عربستان فرستاده شده است. یعنی کمتر از یک‌ماه بعد از آن حمله هوایی. حالا خانواده‌اش می‌گویند که هیچ اطلاعاتی از سرنوشت بثیناندارند.

حمله ائتلاف عربی به رهبری عربستان‌سعودی به یمن موجب بروز فاجعه انسانی در این کشور شده است. سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرده است که هیچ واژه‌ای نمی‌یافت که بتواند بحران انسانی در یمن را آنگونه که هست، توصیفکند.

روزنامه شهروند

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
خدا لعنت کنه همه جنایتکارای عالم رو.چطور دلشون میاد این طفل معصومهارو به این روز بندازن؟ متاسفانه انسانیت مرده.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار