نجات ١۹ کوهنورد از ارتفاعات زردکوه
کد خبر: ۱۲۶۸۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 November 09    -    ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری از نجات ۱۹ کوهنورد توسط تیم‌های امدادی هلال احمر چهارمحال و بختیاری خبر داد.

سیداحمد مرتضوی‌فرد بیان کرد: روز گذشته ۱۹ کوهنورد اهل لارستان استان فارس توسط پنج تن از نجاتگران کوهستان تیم‌های امدادی هلال احمر چهارمحال و بختیاری نجات یافتند.

به گفته وی روز گذشته (۱۷ آبان) ساعت ۹:۰۵ دقیقه به مرکز عملیات کنترل امداد و نجات اطلاع دادند که ۱۹ کوهنورد طبق وعده‌ای که قرار بود ساعت هشت صبح به محل بازگردند به دلیل گم‌کردن راه از آن‌های خبری نیست که سرانجام با اعزام پنج تن از نجاتگران کوهستان به منطقه، تا عصر موفق به نجات آن‌ها شدیم.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Thailand
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
0
گفتن از ما، اندیشیدن از شما!

هر کسی که به کوهستان ناآشنایی یا به مسیر ناآشنای کوهستانی قدم می گذارد بدون اینکه بداند، خطرهای متعدد جانی را برای خود و همراهان بجان می خرد.

خطرات خدای نکرده:

- سرما زدگی
- سقوط از ارتفاع
- سقوط سنگهای کوچک و بزرگ بر روی افراد
- سقوط بهمن
- در رفتگی یا صدمه به پا یا سایر اعضا و ناتوانی در برگشت
- گم شدن در ارتفاعات و ناچارا دست بخطر زدن
- مار گزیدگی
- مواجهه با حیوانات وحشی
- کمبود دسترسی به اکسیژن بویژه برای افراد دچار نقصان در اکسیژن رسانی
- وجود گازهای مسئله آفرین همچون گوگرد توأم با رقیق بودن هوا و کمبود اکسیژن
- ایجاد حساسیت و حملات شدید اسم
- وجود گیاهان مختلف، گرده افشانی و حساسیت فصلی
- عدم دسترسی بموقع به خدمات پزشکی و اورژانس
- و هزار و یک پیشامد غیره منتظره و غیر قابل پیش بینی

به عبارت دیکر خطرهای متعدد و چه بسا متنوع تر از آنچه که فکر می کنید در کمین کوهنوردان است.

در کوهستان هرگز وارد مسیر های ناشناخته، غیر معمول، خلوت، متروک و ابداعی خود و یا افراد غیر بومی نشوید که احتمال درماندن و صدمه خوردن، سقوط کردن و حتی منزلگاه ابدی شدن در آن کم نیست.

این را بدانید و همواره بخاطر داشته باشید برعکس انتظار و توقع، خطر پائین رفتن یا برگشتِ راه رفته از سخره ها و سنگها، دو برابر خطرناکتر از صعود از آنهاست بنحویکه باور نمی کنید که شما همچین مسیری را بالا آمده باشید بنابر این اگر شما از سخره ها و سنگهای خطرناک تلاش می کنید خود را به ارتفاعات برسانید و از همان مسیر قصد برگشت دارید، پیش از اقدام بدانید مسیر برگشتان دو برابر خطرناکتر از قبل خواهد بود.

پس اگر مسیر صعودتان خیلی خطرناک است، مسیر برگشت تان از همان مسیر وامصیبتاست و از مسیری دیگر و ناشناخته نیز ممکن است وامصیبت در وامصیبت باشد!
لذا شایسته است از صعود در مسیرهای خطرناک جدا اجتناب کنید تا جان مبارک را بخطر نینداخته و خاطر عزیزان را پریشان نکنید یا یک عمر غصه و سوز دل بر آنان تحمیل نکنید.

بیشتر افرادی که به کوهستان می روند قاعدتا یک سری ملاحظات را در نظر می گیرند اما ملاحظات شان برای موارد پیش بینی نشده و یا ناشناخته کافی نیست و گاه و بیگاه آن میشود که یکی از موارد، سبب ساز خبرهایی همچون همین خبر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار