هواپیمایی که با سوخت هیدروژن کار می‌کند+عکس
کد خبر: ۱۲۶۸۰۵
تاریخ انتشار: 2018 November 08    -    ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰

محققان انگلیسی قصد دارند با بودجه ۳.۵ میلیون پوند هواپیمایی بسازند که به جای سوخت معمول هیدروژن مصرف می‌کند. نخستین نمونه عملیاتی این هواپیما در اوایل ۲۰۳۰ ساخته می‌شود.

به گزارش دیلی میل، کارشناسان تصمیم دارند برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای هواپیما‌های مسافری تولید کنند که با هیدروژن پرواز می‌کنند.

هواپیمایی که با سوخت هیدروژن کار می‌کند+عکس

این وسایل نقلیه که V. شکل هستند، به جای سوخت معمولی با هیدروژن مایع پرواز می‌کنند و هیچ گونه دی اکسید کربنی منتشر نمی‌کنند.

هواپیمایی که با سوخت هیدروژن کار می‌کند

در حال حاضر سفر‌های هوایی عامل تولید ۲ درصد از گاز‌های گلخانه‌ای در سراسر جهان هستند. پیش بینی می‌شود این رقم در دو دهه آتی دو برابر شود.

درهمین راستا دانشگاه کارنفیلد در «بدفورد شایر» قصد دارد این هواپیما را با بودجه ۳.۵ میلیون پوند بسازد. محققان برای ساخت چنین هواپیمایی باید یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در این زمینه یعنی ذخیره سوخت در وسیله نقلیه هوایی، هزینه بالای تولید سوخت و نگرانی‌های ایمنی را حل کنند.

درهمین راستا «بابی ستی» یکی از محققان مرکز مهندسی نیرومحرکه این دانشگاه می‌گوید: چالش تولید این هواپیما استفاده از هیدروژن مایع است، اما ما امیدواریم بتوانیم این چالش‌ها را حل کنیم.

این گروه مشغول بررسی توسعه یک هواپیمای V. شکل هستند که بتواند پرواز‌های طولانی مدت انجام دهد.

چنین هواپیمایی نیازمند فضایی بیشتر برای قرار گرفتن مخزن سوخت است، زیرا هیدروژن باید در دمای ۲۵۰- درجه سانتیگراد نگهداری شود.

باتوجه به چالش‌های موجود پیش بینی می‌شود نمونه اولیه با قابلیت پرواز این هواپیما در اوایل دهه ۲۰۳۰ میلادی ساخته شود و پرواز‌های تجاری نیز حداقل ۲۰ سال پس از این تاریخ ارائه خواهند شد.

قدرت پیشرانه هیدروژن سه برابر بیشتر از کراسین است و علاوه بر آن هیچ گونه گاز‌های گلخانه‌ای تولید نمی‌کند.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار