تاثیر مصرف غذاهای تند در بروز سرطان دهان
کد خبر: ۱۲۶۷۱۷
تاریخ انتشار: 2018 November 07    -    ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰

یک متخصص جراحی دهان، فک و صورت با اشاره به مهم‌ترین علامت سرطان دهان، گفت: مصرف غذا‌های خیلی تند، استعمال سیگار و الکل می‌تواند سبب بروز سرطان دهان شود.

 عطا قره چه‌ای، در آستانه برگزاری سمپوزیوم افق‌های جدید ۲۰۲۰ در زمینه ایمپلنت، زیبایی و بازسازی استخوان در ارتباط با سرطان دهان، اظهار داشت: جراحی‌های مربوط به سرطان دهان از مواردی است که ارجاعات زیادی از کشور آذربایجان در ایران دارد و تجهیزات پزشکی این جراحی‌ها در کشور ما جهت ارائه خدمات پیشرفته بوده و سطح پزشکان ما نیز نسبت به سایر کشور‌های منطقه و جهان بالا است.

وی افزود: برگزاری سمپوزیوم افق‌های جدید ۲۰۲۰ در زمینه ایمپلنت، زیبایی و بازسازی استخوان علاوه بر اینکه می‌تواند سبب موفقیت در حوزه توریسم درمانی شود نتایج موثر دیگری نیز به همراه داشته و در پیشرفت موفقیت‌ها حائز اهمیت است. البته برای اینکه بیماران در این زمینه خدمات لازم را دریافت کنند در حال حاضر لازم است که به کشور منتقل شوند و با تدابیری که کلینیک مدرن فراهم اورده است این امر سهولت پیدا خواهد کرد.

این متخصص جراحی دهان، فک و صورت در ارتباط با علائم سرطان دهان، ادامه داد: هر زخمی در داخل دهان که بعد از دو هفته بهبود نیابد باید از آن نمونه‌برداری شود که البته زخم‌های دهان می‌تواند با سوزش و درد همراه باشد؛ لذا در صورت بروز زخم‌های طول‌کشنده باید حتماً به پزشک مراجعه شود.

قرچه‌ای با اشاره به اینکه ضایعات دهان ۶ درصد کل ضایعات سرطانی بدن را تشکیل می‌دهد، گفت: علت اصلی این سرطان در کشور‌های مختلف متفاوت است، ولی مصرف غذا‌های خیلی تند، استعمال سیگار و الکل می‌تواند سبب بروز این سرطان شود.

این فلوشیپ جراحی انکولوژی سر و گردن با بیان اینکه توانایی‌هایی که در حوزه جراحی‌های سر و گردن و در زمینه سرطان دهان انجام می‌شود در این سمپوزیوم ارائه و جدیدترین شیوه‌های درمانی مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد، گفت: برگزاری این سمپوزیوم و ارائه شیوه‌های جدید درمانی نوعی صادرات علمی محسوب می‌شود و علاوه بر ارز آوری در توسعه روابط بین‌الملل، انتقال فرهنگ ایرانی، گسترش روابط دانشگاهی حائز اهمیت است.

سمپوزیوم افق‌های جدید ۲۰۲۰ در زمینه ایمپلنت، زیبایی و بازسازی استخوان ۲۹ آذر ۹۷ برگزار می‌شود.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار