چرا برای فوتبال درس را تعطیل می‌کنید؟
کد خبر: ۱۲۶۲۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 November 03    -    ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش‌و‌پرورش پنج‌شنبه‌گذشته در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره بازی فینال جام باشگاه‌های آسیا نوشت: «ساعت ۶صبح است و من برای افتتاح چند طرح عازم گلپایگان و خوانسار هستم. دانش‌آموزان عزیز ما مشتاق تماشای بازی فینال جام باشگاه‌های آسیا هستند.

تعطیلی مدارس که ممکن نیست، اما از مدیران محترم می‌خواهم چنانچه امکانات لازم را داشته باشند شرایط پخش مسابقه در مدرسه را فراهم کنند. با تشویق میلیون‌ها دانش‌آموز ان‌شاءالله نماینده ایران عزیز با پیروزی به کشور باز خواهد گشت.» در حالی که این اقدام بطحایی در صورت به کوتاه آمدن پدرانه در برابر اصرار‌های فرزند می‌ماند شیوه درستی برای آشتی‌دادن بچه‌ها با مدارس نیست.

اگرچه وزیر با این کار سعی کرده در عین خودداری از تعطیلی مدارس و مختل‌کردن روال کاری شهر‌ها و روستاها، هیجان تماشای بازی فوتبال را به مدارس بکشاند و اینطور نشاط را در میان دانش‌آموزان فراگیر کند، حتماً مدیران ارشد آموزش‌و‌پرورش هم بر این امر تأکید دارند که اگر هر یک از مخاطبین این دستگاه با ایجاد هشتک در فضای مجازی خواسته‌ای را فراگیر کنند و بدانند با این شیوه می‌توانند نظر وزیر و حتی برنامه درسی سراسری کشور را تغییر دهند.

طبق مقررات آموزش‌و‌پرورش در ازای هر تعطیلی خارج از برنامه، کلاس‌ها و جلسات فوق‌العاده آموزشی برای جبران عقب‌ماندگی از برنامه درسی برگزار می‌شود که در دستور یا توصیه بطحایی اشاره‌ای به نحوه جبران این تعطیلی درس نشده است. ضمن اینکه براساس تجربه سال‌های قبل آلودگی و وارونگی هوا و سرما در ماه‌های آینده، حتماً تعطیلات غیرمترقبه و برنامه‌ریزی نشده‌ای را به سیستم آموزشی کشور تحمیل می‌کند؛ با این حساب دیگر جایی برای حاتم‌بخشی از ساعات مصوب آموزشی وجود ندارد.

همین دانش‌آموزان و معلمانی که امروز برای این همراهی وزیر آموزش‌و‌پرورش اظهار شادمانی می‌کنند در ازای فشاری که برای جبران این ساعات متحمل خواهند شد، اعتراض خواهند کرد.

روزنامه جوان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
0
1
چطور برای هزار تا مراسم مذهبی کلاس ها تعطیل میشه اونا را نمی گویند برای خوشی فقط حرف درست می کنند و نگران درس بچه ها می شوند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار