هواشناسی: ١٩ استان درگیر سیل هستند
کد خبر: ۱۲۵۹۸۹
تاریخ انتشار: 2018 October 31    -    ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع توفان و سیل در ١٩ استان گفت: تاکنون به۱۳۵۶ نفر امدادرسانی صورت گرفته و ۱۸۹ نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند.

 مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به آخرین آمار خدمات امداد و نجات در توفان و سیل و آبگرفتگی از ٣ لغایت ٩ آبان تا ساعت ٦صبح امروز گفت: ١٩ استان (آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، یزد، هرمزگان، مازندران و لرستان ) متاثر از این توفان هستند.

وی با اشاره به اینکه در ۳۹ شهر و روستان امداد رسانی انجام شده است، گفت: تاکنون به۱۳۵۶ نفر امدادرسانی صورت گرفته و ۱۸۹ نفر اسکان اضطراری شده‌اند و همچنین ۵۳ دستگاه چادر برپا شده است. در این میان ۱۲ نفر به مناطق امن انتقال داده شده‌اند.

سلیمی با بیان اینکه ۴ نفر به مراکز درمانی انتقال داده شده‌اند، گفت: تخلیه آب از منازل مسکونی برای ۸۳ واحد صورت گرفت و ۳ دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رها شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات در پایان با ارائه اقلامی که تاکنون توسط ۱۳۳ تیم که در مجموع ۵۱۷ نفر هستند، صورت گرفته گفت: اقلامی از جمله پتو؛ ١٠٩٤ تخته، موکت؛ ٢٤٩تخته، نایلون؛٩٠٧کیلوگرم، والور و فانوس؛١٠٧شعله، ست ظروف؛٣٤ست، کنسروجات؛ ١٠٣٥قوطی، برنج؛ ١٨٩کیلوگرم، حبوبات؛ ٢٤٩کیلوگرم، روغن؛ ٥٤کیلوگرم، قند و شکر؛ ٤٦٨کیلوگرم در این مناطق توزیع شده است.

امدادرسانی در ایلام، هرمزگان، لرستان و کرمان ادامه دارد.

ایلنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار