روستای ترسناکی که عروسک‌ها جای مردمانش را گرفتند +عکس
کد خبر: ۱۲۵۴۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 October 25    -    ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

یکی از این رفتار‌های عجیب، ایجاد شهری است که ساکنانش عروسک هستند. «شهر عروسک‌ها» درواقع روستایی به نام «ناگورو» در کوه‌های شیکوکو است که زمانی خانه صد‌ها خانواده بود. اما امروزه، فقط ۳۵ نفر از کل جمعیت آن باقی‌مانده‌اند. به همین علت یکی از ساکنان این روستا که زنی ۶۵ ساله به‌نام سوکیمی آیانو است به جای همسایگانش که یا مرده‌اند یا به شهر‌های بزرگ‌تر مهاجرت کرده‌اند عروسک گذاشته است.

روستای ترسناکی که عروسک‌ها جای مردمانش را گرفتند +عکس

آیانو که با ۶۵ سال سن یکی از جوان‌ترین ساکنان این روستا به‌شمار می‌رود سال‌ها در اوزاکا زندگی می‌کرد، اما زمانی‌که پدر ۸۵ ساله‌اش درگذشت بعد از ده‌ها سال دوری از زادگاه به این روستا برگشت و با سکونت‌گاهی تقریبا خالی از جمعیت روبه‌رو شد. پس تصمیم گرفت به‌جای آدم‌هایی که دیگر نیستند، ناگورو را با عروسک‌هایی که می‌سازد پر کند.

امروزه بیش از ۳۵۰ عروسک در ایستگاه اتوبوس، کنار دیوار خانه‌های مزارع، حصار‌ها و هرجایی‌که آدم‌های زنده به‌طور معمول برای استراحت توقف می‌کنند حضور دارند.

آیانو در این‌خصوص می‌گوید: «آن‌ها خاطرات روز‌های خوش گذشته را به این روستا برگردانده‌اند. آن بانوی سالمند چای می‌نوشد. آن مرد پیر عاشق قصه‌گفتن است. این عروسک‌ها من را یاد ایام گذشته می‌اندازند. زمانی‌که واقعا این آدم‌ها وجود داشتند.»

به هر رو، این تلاش آیانو سبب شده که این روستا در شمار مقصد‌های اشباحی گردشگری قرار گرفته است و بسیاری از مردم برای بازدید از «شهر عروسک‌ها» به ناگورو سفر کنند و دست‌کم هزینه‌های زندگی افراد سالمند این روستا از این راه تامین شود.

شاید بتوان گفت: پیر بودن جمعیت ژاپن یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های این کشور است. در حال حاضر، بیش از ۱۰ هزار شهر کوچک و روستا خالی از سکنه شده‌اند. خانه‌ها و زیرساخت‌ها خراب شده‌اند و روستا‌ها به‌دلیل کاهش تولد و سرعت پیرشدن جمعیت خالی‌اند.

روستای ترسناکی که عروسک‌ها جای مردمانش را گرفتند +عکس

بلایای طبیعی هم به کاهش جمعیت دامن می‌زند. برای مثال، زلزله و سونامی سال ۲۰۱۱ در منطقه توهوکو ۱۸هزار قربانی برجای گذاشت، که امروزه، فقدان این افراد در کم‌شدن جمعیت مدارس منطقه و نیاز به نیروی کار به‌شدت احساس می‌شود.

مهاجرت به شهر‌های بزرگ هم از دیگر آفت‌های خالی‌شدن شهر‌های کوچک است. شهر توکیو با ۳۷ میلیون جمعیت بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر ژاپن است و بعد از آن شهر اوزاکا با ۱۱٫۵ میلیون جمعیت در رتبه دوم جای دارد. این دو شهر به‌تن‌هایی میزبان حدود ۴۰ درصد از جمعیت ۱۲۷ میلیونی ژاپن هستند.

ازسویی‌دیگر، جمعیت این کشور به‌سرعت درحال کاهش است. به‌طوری‌که در سال ۲۰۱۰ ژاپن ۱۲۸ میلیون نفر جمعیت داشت که در سال ۲۰۱۸ به ۱۲۷ میلیون نفر رسید و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ این رقم به ۱۰۸ میلین نفر و تا سال ۲۰۶۰ به ۸۷ میلیون نفر کاهش یابد.

افت میزان تولد باعث شده که در این کشور از هر ۱۰ نفر ۴ نفر بالای ۶۵ سال داشته باشند. به دلیل ساعات کاری زیاد و هزینه بالای زندگی در شهر‌های بزرگی، چون توکیو نرخ تولد در این کشور فقط ۱٫۱۳ کودک است.

روستای ترسناکی که عروسک‌ها جای مردمانش را گرفتند +عکس

روستای ترسناکی که عروسک‌ها جای مردمانش را گرفتند +عکس

روستای ترسناکی که عروسک‌ها جای مردمانش را گرفتند +عکس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
خبرتون خیلی قدیمیه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار