تصویربرداری از ترسناک‌ترین هیولای دریا در استرالیا
کد خبر: ۱۲۵۳۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 October 24    -    ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰

محققان استرالیایی روز یکشنبه اعلام کردند برای نخستین بار ویدئویی از یک "هیولا مرغ بی‌سر" (Enypniastes eximia) را در اقیانوس منجمد جنوبی تهیه کرده اند. این هیولا که در واقع یک خیار دریایی شناور در اعماق اقیانوس است به صورت علمی Enypniastes eximia نامیده می‌شود. تصویر برداری از این هیولا با کمک دوربین‌های زیر آبی مجهز و پیشرفته ممکن شد. محل دقیق این فیلم در آب‌های اقیانوس جنوبی در شرق قطب جنوب بوده است.

تصویربرداری از ترسناک‌ترین هیولای دریا در استرالیا

برای نخستین بار است که این جانور دریایی در آب‌های اقیانوس جنوبی دیده می‌شود. تنها تصاویر موجود از "هیولای مرغ بی‌سر" پیش از این در خلیج مکزیک ثبت شده بود. در ویدئوی تهیه شده جدید این جانور در حالی که با حرکت بال‌های خود در حال شنا در اعماق اقیانوس است دیده می‌شود. این ویدئو ابتدا دو روز پیش در فیسبوک و توئیتر به اشتراک گذاشته و پس از انتشار تبدیل به یکی از ویدئو‌های داغ در این دو شبکه اجتماعی شد. در حالی که این ویدئو در توئیتر توجه بیش از ۶۵۰۰۰۰ بیننده را به خود جلب کرد، در فیسبوک نیز حدود ۱۵۰۰۰ بیننده داشت.

بنا به گزارش شبکه تلویزیونی NBC News خیار‌های دریایی که از گونه خارپوستان به شمار می‌روند نوعی جانوران دریایی بدون مهره مانند ستاره دریایی و توتیای دریایی (خارپُشت دریایی) هستند. محل زیست این جانوران عموما در اعماق اقیانوس‌ها است و غذای آن‌ها را جلبک‌ها و خزه دریایی تشکیل می‌دهد.

دکتر "دیرک ولسفورد" سرپرست برنامه Australian Antarctic Division. در این باره گفت:: " دوربین‌های ما موفق به ثبت تصاویری از برخی گونه‌ها در اعماق اقیانوس شدند که پیش از این ما در این نقطه از جهان موفق به دیدن آن نشده بودیم. با کمک این دوربین‌های پیشرفته ما اطلاعاتی در مورد این نوع ماهی مقاوم از اعماق اقیانوس بدست آوردیم. "

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
0
0
به این خوشگلی !چرا می گید هیولا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار