معروف ترین موزه های مد در دنیا
کد خبر: ۱۲۵۱۰۸
تاریخ انتشار: 2018 October 22    -    ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
در سرتاسر جهان موزه های عجیبی از مد وجود دارد که بازدید از بیشتر آن ها رایگان یا با پرداخت مبلغ کمی امکان پذیر است. این موزه ها، تاریخچه لباس ها، کفش ها و کیف ها، بعضی لباس های آوانگارد در مد یا لباس های اشخاص معروف را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند.

معروف ترین موزه های مد در دنیادر سرتاسر جهان موزه های عجیبی از مد وجود دارد که بازدید از بیشتر آن ها رایگان یا با پرداخت مبلغ کمی امکان پذیر است. این موزه ها، تاریخچه لباس ها، کفش ها و کیف ها، بعضی لباس های آوانگارد در مد یا لباس های اشخاص معروف را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند. از میلان پایتخت مد در دنیا تا آمستردام، بهترین موزه های مد در جهان وجود دارد. در ادامه با چند موزه مد معروف دنیا آشنا می شویم.

1. پالازو موراندو در میلان

این موزه در کاخ رنسانس قرار دارد که زمانی متعلق به یک خانواده نجیب زاده میلانی بود و در سال 1945 به شهر اهدا شد. این موزه دارای دو بخش مجزا برای نمایش لباس، لوازم جانبی و لباس فرم است.

معروف ترین موزه های مد در دنیا


2. موزه و باغ کریستین دیور در گرانویل فرانسه

این موزه در واقع خانه کودکی طراح مد معروف فرانسوی کریستین دیور بوده است. علاوه بر نمایش مجموعه های طراحی دیور، محل نمایش برخی طراحی های مد معروف از ایو سنت لورنت و جان گالیانو نیز هست.

معروف ترین موزه های مد در دنیا


3. موزه فراگامو در فلورانس ایتالیا

این موزه متعلق به سالواتور فراگامو بزرگ ترین طراح مد زمانه خود و مبتکر کفش های پاشنه یک سره و پاشنه قفسی است که در سال 1995 ایجاد شد و محل نگهداری عکس ها، کتاب ها، مجلات و بیش از 10 هزار طراحی تا سال 1960 است.

معروف ترین موزه های مد در دنیا


4. مرکز لباس در مت نیویورک

این موزه بیش از 35هزار لباس و لوازم جانبی از قرن پانزده تاکنون و از پنج قاره را به نمایش می گذارد. در نمایشگاه سالانه اش تعداد زیادی از طراحان مشهور مد و افراد معروف حضور دارند.

معروف ترین موزه های مد در دنیا


5. موزه کیف در آمستردام

به دلیل ویژگی هنری، تاریخی و زیباشناسی در نوع خود بی نظیر است؛ یک خانه قدیمی ثبت شده یونسکو در مرکز آمستردام که تنها مرکزی است که مجموعه بزرگی از انواع کیف ها از قرون وسطی را دارد.

معروف ترین موزه های مد در دنیا


6. موزه مد در سانتیاگو شیلی

این موزه محل نگهداری 10 هزار نمونه از لباس های غربی از قرن بیستم است، از جمله ژاکت جان لنون مربوط به سال 1966 و لباس هایی از مایکل جکسون.

معروف ترین موزه های مد در دنیا


7. موزه FIT در منهتن نیویورک

این موزه، مجموعه ای از 50 هزار نمونه لباس و لوازم جانبی از قرن هجدهم به بعد است. در سال 1969 برای حمایت از برنامه های آموزشی موسسه فناوری مد تاسیس شد.

معروف ترین موزه های مد در دنیا


8. موزه گوچی در فلورانس

در سال2011 یک موزه به این برند معروف مد اختصاص داده شد و دارای مجموعه کیف، لباس و لوازم جانبی از همین برند است.

معروف ترین موزه های مد در دنیا


9. موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن

این موزه بزرگ ترین و کامل ترین مجموعه لباس را دارد که تاریخی چهارصد ساله از لباس زنان و مردان را پوشش می دهد. در این موزه مجموعه کاملی از انواع کلاه ها هم دیده می شود.

معروف ترین موزه های مد در دنیا

روزنامه خراسان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار