ورود «حسن عباسی» به دانشگاه تهران ممنوع شد
کد خبر: ۱۲۵۰۱۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2018 October 21    -    ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸

سید محمدمهدی بنی‌رضی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، درباره عدم مجوز به برگزاری سخنرانی حسن عباسی در این دانشگاه گفت: همان‌طور که حضور آقای عباسی در هر جایی جنجال‌برانگیز است، حضور وی در دانشگاه تهران هم بی حاشیه نبود. علت و ریشه این جنجال‌ها و حواشی در این است که خیلی از افراد و جریان‌ها که در جمهوری اسلامی دارای مناصبی هستند، تاب و تحمل گفته‌ها و نقد‌های وی را ندارند و طبیعتا به مقابله با او و ایجاد حاشیه می‌پردازند.

وی ادامه داد: هدف و ایده اصلی ما به عنوان تشکل بسیج دانشگاه تهران این است که برنامه در مورد تحریم‌های جدید آمریکا باشد و به افول تاریخی آمریکا پرداخته شود، طوری که همه مردم و دانشجویان بدانند اگر از این پیچ تاریخی عبور کنیم و تحریم‌ها قدرت اثرگذاری خود را از دست بدهند، آمریکا دیگر اهرم فشاری بر جمهوری اسلامی نخواهد داشت، هر چند ما امیدواریم در خلال برنامه به اتفاقاتی که برای آقای عباسی رخ داده هم اشاره‌ای شود. مسائلی از قبیل: پرونده‌های ایشان در قوه قضاییه و دلیل این که چرا ایشان ۷ ماه به زندان محکوم شده‌اند.

بنی‌رضی ادامه داد: البته آنچه مهم است ریشه‌یابی این مساله است که چرا یک فردی در جمهوری اسلامی که بر مبنا و اساس بیانات رهبری و فقط با صراحت بیشتر، مسائل را تبیین می‌کند، به نقطه‌ای می‌رسد که در همین نظام محکوم به زندان می‌شود.

این فعال دانشجویی گفت: هر چند خود آقای عباسی احتمالا علاقه ندارد در این برنامه به مسائل فردی ایشان پرداخته شود و ترجیح می‌دهد نگاه و اصول و ارزش‌های دولت فعلی مورد بحث قرار بگیرد تا مردم خود به تناقض‌گویی‌های مداوم مسئولین پی ببرند، ولی ممکن است در حاشیه برنامه بتوانیم در خصوص این مسائل نیز با ایشان گفتگو کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در مورد حواشی برگزاری برنامه در دانشگاه تهران هم تاکید کرد: آقای نیلی احمدآبادی و البته کل جریان نیاوران، هیچ وقت تاب تحمل آقای حسن عباسی که در تقابل و مبارزه با نحله لیبرالیسم و نحله تحت نفوذ و سیطره فکری غرب است را نداشتند. تا آن جا که بنده اطلاع دارم، آقای نیلی، حسن عباسی را در لیست ممنوعه برای ورود به دانشگاه قرار داده‌اند.

این فعال دانشجویی یادآور شد: سوال ما از آقای عباسی و هر کسی که در قوه قضاییه برای ایشان حکم بریده‌اند این است که آیا آقای عباسی جز آن فضای تبیینی که رهبری انتظار دارند و جز آن اصول و ارزش‌هایی که رهبری به آن معتقد است، و جز آن فضای گفتمانی انقلاب اسلامی را تبیین کرده است؟

بنی‌رضی ادامه داد: لازم است جویا شویم که چرا دکتر عباسی نمی‌تواند در دانشگاه تهران، که دانشگاه مادر کشور است حضور پیدا کند. جالب است که مجوز حضور ایشان به دانشگاه‌های دیگر داده می‌شود، اما از سال ۹۵، ورود ایشان به دانشگاه تهران ممنوع شده است.

وی گفت: این‌ها البته همگی در راستای امنیتی کردن فضای دانشگاه است که تحمل حضور منتقد را ندارند. گویا که دانشگاه تهران، میراث پدری برخی آقایان است که برای ورود و خروج افرادی با فضای گفتمانی امام و رهبری، تصمیمات این گونه اتخاذ می‌شود.

بنی‌رضی اظهار داشت: با همه این مسائل برنامه «افول رویای آمریکایی» با همکاری بسیج دانشجویی دانشده حقوق و علوم سیاسی و بسیج دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران، روز دوشنبه ساعت ۱۲ در حسینیه هنر واقع در خیابان ۱۶ آذر برگزار می‌شود و حضور در این برنامه برای عموم آزاد است.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
یک نفر از بالای یک ساختمان 100 طبقه به پایین پرت شده بود و وقتی داشت به طبقات اول میرسید خیلی خوشحال بود که تا اینجا که طوریم نشده، همین دو سه طبقه ی باقیمانده را هم رد کنم می روم حساب آنکه هلم داد را می رسم.
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
1
چه توهمی افول آمریکا ...یاد جوجه خروس و قوقولیشان افتادم ...فعلا که افول مردم ایران با این همه گرونی نزدیکه
مهدی
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
در مواقع دیگر از قوه قضائیه تمجید میشود که علیه فلان شخص حکم صادر کرده ولی وقتی نوبت به جریان مخالف میرسد انتقاد میکنن که چرا علیه این شخص حکم صادر کرده اند.اگر به عدالت ایمان دارید هردو حکم رو قبول کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
- امیدواریم عمق استراتژیک کشور به جای سواحل مدیترانه در داخل پیگیری و اجرا شود .

2- تنظیم خانواده گسترده در جهت کاهش زاد و ولد و جمعیت پیگیری و اجرا شود .

3- شفافیت و مبارزه قاطعانه با فساد اقتصادی در همه ارکان کشور همزمان پیگیری و اجرا شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
1
کلاً آدمی که منطقش توهین ونشراکاذیب هست باید ازورودش به همه مجامع جلوگیری بشه تاشایدآدم بشه وفکرنکنه وقتی تریبون بهش دادند هرچی ازدهنش دربیادمیتونه به دیگران نسبت بده.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
1
خدا مدیران دانشگاه تهران را خیردهد که جلوی نشر اکاذیب و دروغها را می گیرند. خدا کند تا ورود ایشان به دانشگاههای دیگر هم ممنوع شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار