۱۸۰ ویزای جعلی در مرز مهران جلب شد
کد خبر: ۱۲۴۹۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 October 20    -    ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه شب گذشته ۱۸۰ ویزای جعلی در مرز مهران جلب شده است، تاکید کرد: زوار مدارک خود را به دفاتر رسمی حج و زیارت ارائه دهند!

حمید محمدی با اشاره به ثبت نام بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری ثبت نام کننده در سامانه سماح افزود: علی رغم اینکه تاکید کردیم همه دفتر زیارتی فعال هستند، دیروز ۶۰ هزار نفر ثبت نام کردند.

وی گفت: معمولا مردم تصور دارند جمعه‌ها دفاتر فعال نیستند؛ اما دفاتر ما فعال بودند؛ خاصه دفاتر شرکت‌های مرکزی استان‌ها که کار جمع آوری گذرنامه‌ها را بر عهده دارند.

محمدی با بیان اینکه گزارشی از فعالیت شبانه روزی تهیه شده است، ادامه داد: یکی دو مشکل هنوز وجود دارد؛ نه در فرایند کاری ما! بلکه در نوع مراجعه مردم و زوار اول باید به دفاتر زیارتی مراجعه کنند که تابلو دارند و مشخص است و اسامی شان روی سایت قرار دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: گاه زوار به دفاتر غیر مراجعه می‌کنند و این دفاتر نیز گذرنامه را دریافت می‌کنند و تا زمانیکه بدست دفاتر زیارتی می‌رسد، زمان می‌برد و موارد متعددی به ما اعلام کردند که ۵ روز گذرنامه شان را به دفاتر حج و زیارت داده و مشکلاتی ایجاد شده است.

محمدی اضافه کرد: برخی مردم تصور می‌کنند اینکه یک دفتر نزدیک سفارت است، مزیت است و کار سرعت می‌گیرد، در صورتیکه دوری و نزدیکی دفاتر به محل سفارت یا کنسولگری هیچ تاثیری ندارد!

وی با بیان اینکه این دفاتر غیر مجاز هزینه‌ای چند برابری از مردم می‌گیرند و این در حق زوار اجحاف است، خاطرنشان کرد: همچنان گزارشاتی از جعل ویزا می‌رسد؛ گاه مردم تصور می‌کند اعلام قیمت‌های کمتر بهتر است، ولی شب گذشته ۱۸۰ ویزای جعلی در مرز مهران از زوار گرفته شد و این بندگان خدا از رفتن به عتبات محروم می‌شوند.

محمدی خاطرنشان ساخت: تمام کسانیکه تا شب گذشته مدارک خود را ارائه داده اند، ویزای خود را اخذ کرده اند و پرداخت الکترونیکی هزینه به منظور جلوگیری از هرگونه شائبه‌ای است.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در رابطه با ارز همراه زائر اظهار کرد: بانک ملی اطلاعیه داده است که از طریق سامانه خود پرداخت این وجه را اعلام کرده است، اما اینکه از چه زمانی شروع به کار کند، بانک مرکزی اعلام می‌کند.

میزان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
واقع بين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
خدايا با دقلكاري به زيارت رفتن !!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار