شرط دریافت دینار عراق توسط زوار اربعین
کد خبر: ۱۲۴۹۰۵
تاریخ انتشار: 2018 October 20    -    ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اعلام اینکه ارز زائر باید در اختیار تمام زوار قرار گیرد، گفت: یک کد ۴ رقمی در اختیار زائر قرار می‌گیرد و افراد در کشور عراق و با ارائه این کد و گذرنامه مبلغ تعیین شده را دریافت می‌کنند.

شهریار حیدری گفت: روز گذشته با از سوی ستاد مرکزی اربعین ابلاغ شد علاوه بر ۱۴۰ مرکز که پلیس+۱۰ در تهران فعالیت دارند، همه دفاتر پلیس+۱۰ باید در سراسر کشور فعال شوند و هم اکنون حدود ۱۱۰۰ دفتر در سراسر کشور فعال است.

حیدری افزود: در تمام نقاط کشور مدارک دریافت می‌شود و عوامل دفاتر کنسولی و موقت صدور روادید تعداد بیشتری از افراد وزارت خارجه کشور عراق را وارد فعالیت کرده اند و کارگزاران تحت مدیریت سازمان حج و و زیارت مستقیما با اداره کنسولی و سفارت عراق همکاری می‌کنند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی بیان داشت: هر ساله ۳۰۰ هزار نفر برای اولین بار گذرنامه دریافت می‌کنند و یا برای تمدید گذرنامه مراجعه می‌کنند و همین پروسه نیازمند زمانی ۷۲ ساعته است.

حیدری افزود: روز گذشته تصمیم گرفتیم همزمان یک دفتر از سازمان حج و زیارت و کنسولی عراق مستقر شوند و بعد از تحویل گذرنامه به زائرین، بلافاصله روادید نیز صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: رصد بصورت مانیتورینگ کنترل می‌شود و ترافیک صفر مرزی را مشاهده می‌کنیم.

میزان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار