آیا اصلا رژیم موز و شیر بگیریم؟!
کد خبر: ۱۲۴۷۳۶
تاریخ انتشار: 2018 October 19    -    ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
با به خاطر سپردن این نکات، رژیم موز و شیر را امتحان کنید تا چربی های اضافی را با موفقیت از دست بدهید و بتوانید لباس های مورد علاقه خود را بپوشید. موز و شیر هر دو از مواد غذایی سالم هستند و برای شرکت در یک برنامه ای که در آینده نزدیک ممکن است پیش بیاید، خیلی سریع می توانید وزن خود را کم کنید.

آیا اصلا رژیم موز و شیر بگیریم؟!

آیا اصلا رژیم موز و شیر بگیریم؟! به گزارش «تابناک باتو»؛ تا به حال برایتان پیش آمده که به یک برنامه غیر قابل پیش بینی دعوت شده باشید و متوجه شده باشید که لباس مورد نظرتان، تنگ شده است. جایگزین شدن چربی های موجود در بدن باعث می شود که دچار تغییر سایز شویم. از جمله رژیم های غذایی که باعث کاهش وزن چشمگیری می شود، رژیم موز و شیر می باشد. این رژیم غذایی پس از گذشت 3 الی 4 روز نتایج شگفت انگیزی از خود بروز می دهد که قطعا باعث تعجب اطرافیانتان می شود.

رژیم موز و شیر چیست؟

رژیم موز و شیر توسط فردی به نام دکتر جورج هاروپ نوشته شده است. این فرد در سال 1934 این رژیم را فقط برای افراد دیابتی تنظیم کرد اما پس از مدتی یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی شد و همچنان هم محبوبیت خود را از دست نداده است. از مهمترین ویژگی های این رژیم غذایی، میزان سرعت بالای آن در کاهش وزن می باشد. هرگز از این رژیم برای بیش ا 4 روز استفاده نکنید. این یک رژیم موقتی است.

 

اصلی که در این رژیم غذایی حکم فرماست این است که شما به مدت 4 روز میزان کالری کمی را با مقدار مواد مغذی بالا مصرف می کنید. در اثر این رژیم، چربی های اضافه بدنتان سوزانده می شود و کم کم شاهد کاهش وزن خود خواهید بود.


چگونه این رژیم غذایی را بگیریم؟

روند کار به این صورت می باشد که هر روز دو تا سه موز را با دو تا 3 فنجان شیر میل کنید. با توجه به اینکه هر موزی حاوی 100 گرم کالری می باشد و یک فنجان شیر، چیزی در حدود 80 کالری دارد، بنابراین شما در طی روز چیزی در حدود 1000 کالری فقط مصرف می کنید.

حتما باید در این رژیم غذایی از شیر پرچرب استفاده کنید. زیرا باعث می شود که در حین کاهش وزن چربی مورد نیاز بدن کم نشود و دچار عارضه های پوستی نشوید. شما می توانید شیر و موز را مخلوط کرده و میل کنید و یا اینکه جدا جدا آنها را میل کنید. برای اینکه احساس گرسنگی کمتری کنید می توانید مکمل های پروتئینی و فیبری را نیز به همراه شیر و موز خود میل کنید.

مهم ترین نکته ای که در این برنامه غذایی باید رعایت کنید این است که حتما آب زیادی بنوشید تا بدنتان کم آب نشود. نوشیدن آب زیاد باعث دفع مواد سمی بدن می شود.

همانطور که همه ما می دانیم، موز جزو میوه های بسیار مغذی می باشد که سرشار از ویتامین ها، فیبر رژیمی و مواد معدنی، بخصوص پتاسیم می باشد (حدود 422 میلی گرم در یک موز) که برای عملکرد طبیعی بدن بسیار حیاتی است.

موز همچنین حاوی فیبر (حدود 3 گرم در یک موز) است که به بدن در آزاد کردن سموم جمع شده در بدن، کمک می کند.

موز باعث احساس سیری شده و باعث می شود برای مدت زمان طولانی حس سیری داشته باشید.

مهم تر از همه اینکه، خوشمزه هستند و خوردن آنها بدون زحمت است.

آیا اصلا رژیم موز و شیر بگیریم؟!


نکاتی درباره فواید شیر

شیر یک عنصر اصلی در رژیم غذایی روزانه ما محسوب می شود. شیر سرشار از کلسیم و پروتئین است و باعث تقویت استخوان ها و عضلات می شود.

شیر علاوه بر اینکه به حفظ استحکام استخوان کمک می کند، به خاطر داشتن کلسیم، به برقراری سیگنال های سلولی، متعادل سازی هورمون پاراتیروئید و تنظیم عملکرد پروتئین ها کمک می کند.

شیر پر چرب، باعث کاهش چاقی در قسمت میانی بدن می شود.

شیر به کاهش فشار خون، تنظیم تولید انسولین و از بین بردن گونه های اکسیژن واکنش پذیر نیز کمک می کند.

شیر به بهبود میزان متابولیسم بدن کمک می کند.

حالا که فواید خوردن موز و شیر را می دانید، اجازه دهید تا به شما بگویم زمانی که آنها را با هم مصرف می کنید، چه اتفاقی می افتد.

ترکیب موز و شیر، بدن را از نظر پروتئین ها، ویتامین ها، فیبر رژیمی و مواد معدنی تامین می کند.

مواد مغذی که از این رژیم غذایی به دست می آید، انرژی را به اندازه کافی و به مدت 3 تا 4 روز، در بدن ذخیره می کند.

بنابراین، روشن است که داشتن رژیم موز و شیر برای مدت 3 تا 4 روز به شما صدمه ای وارد نمی کند، به شرطی که یک رژیم غذایی مناسب را دنبال کنید و برای انجام این کار، یک برنامه متعادل غذایی موز و شیر را آماده کرده ام که در اختیار شما قرار می دهم.
نوع و مقدار مصرف مواد غذایی وعده غذایی
1 فنجان آب با 2 قاشق چای خوری بذر شنبلیله که از شب پیش خیس خورده است صبح زود ( 6 تا 7:30 صبح)
1 فنجان شیر پر چرب به همراه یک عدد موز و 1 عدد تخم مرغ آب پز صبحانه (7 تا 8:30 صبح)
1 فنجان چای سبز به همراه 2 عدد بادام میان وعده( 10 تا 11 صبح)
1 فنجان شیر پر چرب و 1 عدد موز ناهار ( 12:30 تا1:30 ظهر)
1 فنجان آب میوه تازه یا یک فنجان آب نارگیل میان وعده عصر (4 تا 4:30 عصر)
یک فنجان کوچک سبزیجات کبابی یا پخته به همراه 1 عدد موز و یک فنجان شیر گرم
شام (7 تا 7:30 شب)

این برنامه رژیم موز و شیر چگونه کار می کند؟

دانه های شنبلیله به بهبود متابولیسم بدن کمک می کند و آب آشامیدنی که در ابتدای صبح می خورید، به خارج شدن سموم از بدن کمک شایانی می کند. تخم مرغ پخته همراه با موز و شیر، از گرسنگی جلوگیری کرده و پروتئین کافی را به بدن می رساند. چای سبز به آزاد سازی رادیکال های اکسیژن کمک می کند و باعث سرکوب شدن اشتهای شما می شود. بادام نیز غنی از چربی های سالم است که به کاهش التهاب کمک کرده و از بروز التهاب ناشی از چاقی نیز جلوگیری می کند. برای ناهار، خوردن یک عدد موز و یک فنجان شیر، کالری کمی را به بدن شما می رساند.

آب میوه تازه ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر بدن شما را تامین می کند. آب نارگیل، الکترولیت های طبیعی بدن را تامین می کند، بدن را هیدراته نگه می دارد و باعث خروج سموم از بدن می شود. یک فنجان کوچک سبزیجات را به همراه موز و شیر برای وعده شام بخورید تا زود احساس گرسنگی نکنید و در آخر شب، میلی برای غذا نداشته باشید.

آیا اصلا رژیم موز و شیر بگیریم؟!


رعایت یک سری نکات برای موثر بودن این رژیم

به غیر از اینکه باید مراقب باشید که چه چیزی می خورید، باید تمرینات ورزشی سبکی را نیز انجام دهید. HIIT یا وزنه برداری را انتخاب نکنید زیرا شما یک رژیم غذایی بسیار کم کالری دارید. در عوض می توانید یوگا و مدیتیشن انجام دهید.

پرهیز از مصرف شکر تصفیه شده، نوشیدنی های گازدار، غذاها و نوشیدنی های بسته بندی شده، غذاهای سرخ شده و تنقلات ناسالم.

اگر از خوردن موز و شیر به طور جداگانه خسته شده اید، می توانید موز و شیر را مخلوط کرده و به صورت اسموتی، مصرف کنید.

حداقل 3 لیتر آب در روز بنوشید.

7 تا 8 ساعت در روز بخوابید.

استرس را از خود دور کرده و بیش از حد، نگران وزن خود نباشید.

اگر احساس ضعف کردید، این رژیم را فورا متوقف کنید و برای مشاوره بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

بعد از روز چهارم باید از یک رژیم غذایی سالم و ورزش برای جلوگیری از برگشتن وزن استفاده کنید.

 

هر کسی که قصد کاهش وزن در شرایط اضطراری را دارد، رژیم موز و شیر را می تواند دنبال کند. با این حال، چند نکته وجود دارد که فرد باید در طول این رژیم، آنها را به خاطر بسپارد:

در ابتدا ممکن است فرد کمی احساس ضعف داشته باشد زیرا مصرف کالری در طول این رژیم به شدت کاهش می یابد. احساس ضعف به گونه ای نیست که نتوان آن را کنترل کرد، اما در صورتی که کنترل آن سخت باشد، یک وعده غذایی مناسب را در روز می توانید مصرف کنید.

زنان در دوران قاعدگی، نباید از رژیم موز و شیر استفاده کنند. این رژیم، مواد معدنی مانند آهن، روی، مس و بعضی از ویتامین هایی که در طول دوران قاعدگی بسیار مهم هستند را ندارد. اما اگر این رژیم غذایی را باید در این مدت دنبال کنید، مکمل های ویتامین و مواد معدنی را در طول این رژیم، مصرف کنید.

رژیم موز و شیر ، نباید بیشتر از 4 روز استفاده شود زیرا برخی از عناصر حیاتی مورد نیاز بدن، در این رژیم وجود ندارد. این رژیم غذایی 4 روزه، به شما کمک می کند تا حدود 4 کیلوگرم از وزن بدن خود را به راحتی از دست بدهید. اگر کسی قصد کاهش وزن بیشتری را داشته باشد، باید بعد از این 4 روز، یک هفته رژیم نگیرد و پس از یک هفته، دوباره رژیم را انجام دهد.

با به خاطر سپردن این نکات، رژیم موز و شیر را امتحان کنید تا چربی های اضافی را با موفقیت از دست بدهید و بتوانید لباس های مورد علاقه خود را بپوشید. موز و شیر هر دو از مواد غذایی سالم هستند و برای شرکت در یک برنامه ای که در آینده نزدیک ممکن است پیش بیاید، خیلی سریع می توانید وزن خود را کم کنید. امروز شروع کنید و شاهد نتایج آن، فقط در 3 روز آینده باشید. حتما نتایجی که گرفتید را در بخش دیدگاه های دکتر سلام با ما در میان بگذارید. موفق باشید!
دکتر سلام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار