گران‌قیمت‌ترین انتخابات غیر ریاست‌جمهوری تاریخ آمریکا
کد خبر: ۱۲۴۷۰۳
تاریخ انتشار: 2018 October 18    -    ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

به نقل از پایگاه خبری هیل، انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا تاکنون بیش از ۵ میلیارد دلار هزینه دربرداشته است و از این نظر توانست به گران قیمت‌ترین انتخابات غیر ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل شود. این انتخابات تمامی رکورد‌های هزینه‎‌ای رقابت‌های انتخاباتی غیر ریاست جمهوری سابق را شکسته است. این در حالی است که هنوز سه هفته تا برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره باقی مانده است.

براساس اطلاعات کمیته انتخاباتی فدرال، که توسط مرکز سیاست پاسخگو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، تمامی کاندیدا‌ها و گروه‌های وابسته به آن‌ها که به دنبال کسب کرسی در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا هستند، تا پایان ماه گذشته ۳.۹۶ میلیارد دلار را در این زمینه جمع آوری کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری هیل در سطح دولتی رقابت برای کسب کرسی‌های حساس و مهم یک میلیارد دلار را به این رقم می‌افزاید. در گزارش این مرکز آمده است نامزد‌های تصدی کرسی‌های نمایندگی مجلس نمایندگان آمریکا بیش از ۱.۲۶ میلیارد دلار در این زمینه صرف کردند.

براساس گزارش این مرکز دموکرات‌ها ۷۱۴ میلیون دلار در این انتخابات هزینه کردند که نسبت به رقم هزینه ۵۴۲ میلیون دلاری رقبای جمهوری‌خواه آن‌ها بیشتر است. در رقابت برای کسب کرسی‌های سنای آمریکا احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه ۸۰۰ میلیون دلار جمع‌آوری کردند. در این رقابت نیز دموکرات‌ها در حدود ۱۰۰ میلیون دلار بیشتر از رقبای جمهوری‌خواه خود جمع‌آوری کردند. این ارقام البته صد‌ها میلیون پولی را که صرف تبلیغات تلویزیونی، الکترونیکی و تلفنی شد، را دربرنمی‌گیرد. صندوق رهبری کنگره که تحت حمایت جمهوری‌خواهان است بیش از ۹۰ میلیون دلار را بر روی هزینه‌های مستقل صرف کرده است. سه کمیته دیگر نیز در مجموع بیش از ۵۰ میلیون دلار هزینه صرف کردند.

در این میان ۱۷ گروه دست کم ۱۰ میلیون دلار را تاکنون صرف تبلیغات کردند. ۷۳ گروه دیگر نیز هزینه‌ای بین ۱ تا ۱۰ میلیون دلار صرف کردند و ۱۶۴ گروه نیز مبالغی بین ۱۰۰ هزار دلار تا یک میلیون دلار را در هزینه‌های مستقل صرف کردند. در عین حال رقابت انتخاباتی برای رسیدن به کرسی فلوریدا در سنای آمریکا گران قیمت‌ترین رقابت سنا در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. بیل نلسون و ریک اسکات در مجموع ۷۹ میلیون دلار هزینه صرف کردند.

هزینه‌های مربوط به انتخابات میان دوره‌ای کنگره طی سال‌های اخیر افزایش یافته است. مرکز سیاست‌های پاسخگو که تنها رقابت‌های فدرال را پیگیری می‌کند، هزینه انتخابات میان دوره‌ای کنگره سال ۲۰۱۴ را در حدود ۳.۶۷ میلیارد دلار اعلام کرد که اندکی بیشتر از انتخابات سال ۲۰۱۰ بود.

اولین بار در انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۰۲ هزینه انتخابات از آستانه ۲ میلیارد دلار گذشت.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار