قهرمان ایرانی، مایکل فلپس آسیا، شاهین ایزدیار
کد خبر: ۱۲۴۳۸۸
تاریخ انتشار: 2018 October 15    -    ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
شاهین ایزدیار (زاده ۲۲ شهریور ۱۳۷۲) معروف به پسر طلایی ایران عضو تیم‌ملی شنای معلولان ایران است که توانست در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا شش مدال طلا و یک نقره کسب کند.شاهین ایزدیار تاکنون اولین و تنها فردیست که توانسته نماینده ایران در مسابقات پارالمپیک در رشته شنا باشد و به فینال این مسابقات راه پیدا کند.

قهرمان ایرانی، مایکل فلپس آسیا، شاهین ایزدیارشاهین ایزدیار بعد از کسب شش مدال طلا و یک مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی 2018 به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شده که ورزش ایران را به قاره کهن معرفی می‌کند.

کاروان خودباوری و امید برای حفظ جایگاه چهارمی خود در بازی‌های پاراآسیایی راهی اندونزی شد و در کنارش نیم‌ نگاهی به مقام سومی داشت اما قدرت و تلاش ورزشکاران کشور شعار کاروان یعنی "با توکل و تلاش ما می‌توانیم" معنا بخشید و ایران نه تنها برای رده سومی بلکه برای کسب جایگاه دومی مدعی شد و با کره‌جنوبی رقابت کرد.

در میان ورزشکاران ایران که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند می‌توان به شاهین ایزدیار اشاره کرد که در شنا کاری کرد کارستان و توانست نام خود را جاودان کند. او با کسب شش مدال طلا و یک نقره نقش پررنگی در جایگاه خوب کاروان ایران در جاکارتا بازی کرد و نه تنها قهرمان یک کشور بود بلکه در روزهای آخر بازی‌ها به قهرمانی برای همه آسیا تبدیل شد تا جایی که بلیت مسابقات شنا خیلی زود تمام می‌شد و همه ورزش دوستان راهی ورزشگاه می‌شدند تا شاهین آب‌ها را ببینند. ایزدیار هربار که درون آب می‌پرید یک مدال صید می‌کرد و توانایی‌اش را به رخ می‌کشید و حالا همه ما می‌توانیم به داشتن یک قهرمان جدید در ورزش کشور فخر بفروشیم همانطور که آسیایی‌ها به داشتن چنین شناگری در قاره خود به جهانیان فخر می‌فروشند.

قهرمان ایرانی، مایکل فلپس آسیا، شاهین ایزدیار

ستاره‌ای در آب

شاهین ایزدیار از روز نخست مسابقات شنا مدال‌آوری خود را شروع کرد و درخشید. در هر ماده‌ای که به آب می‌زد نفر اول می‌شد و با اینکه از روز سوم مسابقات با سرماخوردگی هم مواجه بود بازهم به درخشش خود ادامه داد. انقدر خوب توانایی‌اش را به رخ حریفان می‌کشید که باعث شد همه برای دیدن هنرنمایی او در آب به سالن بیایند.

سالن مسابقات استخر ورزشگاه گلورا بانگ کارنو مملو از جمعیت بود و میزبان به خوبی از قهرمان ایرانی مسابقات استفاده تبلیغاتی کرد تا مردم را به سالن بکشاند. قهرمان شنای ایران که حالا عکس‌هایش در فضای مجازی با نام مایکل فلپس آسیا دست به دست می‌شود یک تنه کاری می‌کرد که تیم اجرایی بازی‌های پاراآسیایی نمی‌توانستند انجام بدهند.

پرافتخارترین ورزشکار بازی‌ها

شاهین ایزدیار با کسب ششمین طلای خود به عنوان پرافتخارترین ورزشکار بازی‌های پاراآسیایی 2018 نام گرفت. او در هفت ماده مسابقه داد و در هر ماده پرچم ایران را به اهتزاز درآورد و شش بار هم سرود ملی ایران را در سالن مسابقات طنین انداز کرد. او در حالی به این افتخار رسید که سه شناگر چینی سایه به سایه‌اش حرکت می‌کردند و می‌خواستند این عنوان را برای خود کنند اما موفق نبودند و هرکدام با پنج مدال طلا به کارشان در پاراآسیایی جاکارتا پایان دادند.

البته جا دارد در کنار ایزدیار که ستاره کاروان ایران بود به حامد امیری (2 طلا و یک برنر در دوومیدانی)، وحید علی نجیمی (2 طلا در دوومیدانی) ساره جوانمردی (2 طلا) عاطفه نقوی (2 طلا در شطرنج) و مهدی اولاد ( 2 طلا در دوومیدانی) نیز اشاره کرد که جزو ورزشکاران چند مدالی کاروان ایران در سومین دوره این بازی‌ها بودند.

همه در انتظار توکیو 2020

شاهین آب‌ها حالا رقابت‌های جهانی را پیش‌رو دارد و می‌خواهد قدرتش را در عرصه جهانی به نمایش بگذارد اما همه از امروز منتظر پارالمپیک 2020 هستند. حتی بعد از پایان مسابقات نیز مسوولان حاضر در سالن وقتی به شاهین ایزدیار تبریک می‌گفتند تاکید داشتند که در انتظار موفقیت‌هایش در رقابت‌های جهانی و پارالمپیک هستند.

خود او نیز منتظر و البته امیدوار است. با اعتماد به نفسی بالا از ادامه تلاشش برای بهتر کردن رکوردهای شخصی صحبت می‌کند و حالا به عنوان پرافتخارترین ورزشکار در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی می‌خواهد این مسیر را با قدرت ادامه بدهد.

یک پرسپولیسی حرفه‌ای و پرتلاش

ویژگی‌هایی زیادی در طول مسابقات از شاهین ایزدیار به دست آمد اما یکی از آنها را می‌تواند به عنوان اصلی‌ترین فاکتور او که نقشی اساسی در موفقیتش داشت نام برد. او یک ورزشکار حرفه‌ای بود. همه شاهین را در سالن مسابقه می‌دیدند. با خنده‌ای روی لب و آمادگی کامل به آب می‌زد،‌ شنا می‌کرد و با یک طلا از استخر بیرون می‌آمد اما کم‌تر کسی از وضعیتش خارج از سالن مسابقه خبر داشت. آنطور که مهدی ضیایی مربی‌اش می‌گوید ایزدیار یک ورزشکار کاملا حرفه‌ای است که برای هر لحظه خود برنامه دارد و طبق یک برنامه کاملا مشخص و حساب شده آماده می‌شود.

او حتی مدال نقره‌ای که گرفت نیز کاملا طبق برنامه‌اش بود چرا که در 400 متر حریف قدری از قزاقستان داشت و اگر می‌خواست با او وارد رقابت شود احتمال داشت هم طلای این ماده و هم طلای مسابقه بعدی را به دلیل فشار زیاد از دست بدهد اما موضوع دیگری هم که باعث می‌شود او را متمایز کرد این بود که قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی از صفحه‌های مجازی خود خارج شده بود تا با تمرکز کامل و بدون هیچ حاشیه‌ای راهی جاکارتا شود و آنچه می‌خواهد بدست بیاورد.

حالا می‌تواند با خیالی راحت به ایران برگردد و برای تماشای بازی تیم محبوش پرسپولیس برابر السد به ورزشگاه آزادی برود. او انقدر هوادار پرسپولیس است که قبلا از مسابقات برای خودش 6 مدال طلا را پیش‌بینی کرده‌ بود و از اینکه توانست به هدفش برسد خوشحال بود.

قهرمان ایرانی، مایکل فلپس آسیا، شاهین ایزدیار

حالا نوبت مسوولان است

انقدر از ضرورت حمایت از ورزشکاران و نخبه‌های ورزشی گفته و نوشته شده که تکرار مکررات است اما شاید لازم باشد دوباره به این موضوع اشاره شود. قطعا همه ورزشکاران ایرانی حاضر در بازی‌های پاراآسیایی اندونزی قهرمانانی تکرار نشدنی هستند که تمام سختی‌ها را به جان خریده‌اند تا پرچم سه رنگ ایران به اهتزاز دربیاید. همه آنها وقتی مدالشان را می‌گرفتند با عشق به بالا رفتن پرچم نگاه کردند و با انگیزه و امید از ادامه تلاش‌هایشان برای موفقیت هرچه بیشتر کشور گفتند.

هم این ستاره‌ها و هم نخبه‌های ورزشی دیگر کشور که شاید کشف نشده یا فاصله‌ای ناچیز از حضور در جاکارتا بازمانده‌اند نیازمند حمایت بیشتر و بیشتر هستند تا بتوانند شایستگی‌های خود را ثابت کنند.

قطعا ایران استعدادهای بسیار زیادی دارد که با کمی حمایت بتوانند برای کشور افتخارآفرینی کنند. مثل شاهین ایزدیار که با نیم‌جین مدال طلا کارش در این رویداد بزرگ و سنگین را تمام کرد و حالا با سری بالا گرفته و قلبی مملو از غرور به کشور بازخواهد گشت، قهرمانی که بعد از شش قهرمانی خوشحال بود که توانسته مردم ایران را در این روزهای سخت برای لحظاتی خوشحال کند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار