جستجوی عجیب به دنبال یک گنج پس از سی سال
کد خبر: ۱۲۴۳۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 October 14    -    ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶

کالین و ونسا استیر وقتی در سال ۱۹۸۰ به خانه‌ی جدیدشان در پلیموث نقل‌مکان کردند متوجه یک تورفتگی در اتاق پذیرایی‌شان شدند.
خواندنی فردا: وقتی کالین و ونسا استیر در سال ۱۹۸۰ به خانه‌ی رؤیایی تراس‌دارشان اسباب‌کشی کردند متوجه یک تورفتگی کوچک در کف اتاق پذیرایی‌شان شدند.

وقتی کالین می‌خواست تیر‌های چوبی کف اتاق را عوض کند تصمیم گرفت قدری محل را بکاود تا ببیند آن زیر چه خبر است و در کمال شگفتی آن پایین یک چاه پیدا کرد.

ازآنجاکه این زوج آن زمان سه تا بچه‌ی کوچک داشتند تصمیم گرفتند برای رعایت ایمنی روی چاه را بپوشانند.

اما بعدازآنکه کالین بازنشسته شد تصمیم گرفت یک نگاه دیگر به چاه اکتشافی خود بیندازد.

او به‌زودی دریافت که این حفره ازآنچه فکر می‌کرده خیلی بزرگ‌تر است و به کمک دوستش حالا او تا عمق حدود ۶ متری آن را کنده است. او می‌گوید: «سوراخ پر از خاک بود، اما با کمک همسایه‌ام توانستیم ۶ متر بکنیم و پایین برویم. همیشه دوست داشتم این چاه را بکنم تا ببینم آیا یک کوزه‌ی پر از طلا در آن پیدا می‌کنم یا نه، به همین خاطر وقتی بازنشسته شدم این فکر را عملی کردم.»

«واقعاً شگفت‌زده شدم، ترجیح می‌دادم این چاه وسط باغچه باشد که راحت‌تر بتوانم خاک‌برداری کنم.»

آن‌ها با استفاده از یک نردبان و سطل و یک سیستم قرقره توانستند در عرض ۶ ماه به عمق فعلی برسند.

کالین می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم این یک چاه آب است، الآن ۳۰ اینچ پهنا دارد و می‌توان ۲ متر دیگر هم آن را عمیق کرد.»

«من فکر می‌کردم یک شمشیر ۱ متری آن پایین پیدا کرده‌ام، اما چیزی که پیدا کردم درواقع یک چیز چوبی بود که یک حفاظ چرمی داشت. به همین دلیل است که می‌خواهم تا تهش بروم، چه کسی می‌داند دیگر چه چیز‌هایی آن پایین است؟»

«ما هیچ نمی‌دانیم این چاه کی حفر شده است. شاید قبلاً اینجا کلبه بوده یا شاید هم یک مزرعه. می‌خواهم چیزی از آن پایین پیدا کنم که از روی آن بشود قدمت چاه را حدس زد.»

«کاش یک ماشین زمان داشتم تا با آن به گذشته سفر کنم و ببینم قبلاً اینجا چه بوده است».

چاه به محل تجمع و گفتگوی دوستان و اعضای خانواده‌ی استیر تبدیل‌شده است، بعضی از آن‌ها حتی پول درون چاه می‌اندازند و آرزو می‌کنند.

اما چاه و شمشیر چوبی تنها چیز‌هایی نیستند که این زوج در خانه‌شان پیدا کرده‌اند. در سال ۲۰۱۲ وقتی کالین داشت در حیات پشتی ساخت‌وساز انجام می‌داد با بیل خود دو بمب آتش زای آلمانی پیدا کرد. یک تیم خنثی سازی بمب ملک را تخلیه کردند و دو بمب را در جعبه‌های شنی از محل خارج و به مکان امنی برای انهدام بردند.
حالا کالین می‌گوید قصد دارد به جستجویش در چاه ادامه دهد تا ببیند چه پیدا می‌کند و از اینکه باقی افراد هم بیایند یک نگاهی به چاه بیندازد خوشحال می‌شود.

فردا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
گنج از لحاظ شرعی برای کسی است که جای آنرا می داند و آنرا یافته است و وظیفه دارد خمس آنرا بدهد، از لحاظ قانونی هم سازمان میراث فرهنگی موظف است بیست درصد ارزش آنرا به فردی که گنج را یافته بدهد، اینکه دولت و زیردستان و نیروهای کثیف اطلاعاتی تحت نظر اقای وزیر (بهتر است اموی بخوانیمشان تا علوی) اینکار را نمی کنند تنها ناشی از گداصفتی، دزد بودن و قانونگریزی آنهاست
حمید کلباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
1
املای حیات پشتی را اشتباه نوشتی و باید حیاط پشتی بنویسید .
حیات به معنای زندگی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار