​​روستایی در هند که قطب «فوتبال زنان» شد
کد خبر: ۱۲۴۱۵۷
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 October 13    -    ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
آلاخ‌پورا اما حالا به «برزیل کوچک» هند معروف است؛ با تیم فوتبال زنان شگفت‌انگیزی که تعجب و تحسین همه‌ی مردم هند را برانگیخته است. تیم فوتبال محلی و کوچک زنان که روز به روز پیشرفت کرد، پارسال توانست به لیگ حرفه‌ای فوتبال زنان هند بپیوندد و در کمال شگفتی درحال‌حاضر ۹ نفر از اعضای تیم حرفه‌ای ایالت هاریانا از زنان جوان این ایالت‌اند و...

​​روستایی در هند که قطب «فوتبال زنان» شد

 ​​روستایی در هند که قطب «فوتبال زنان» شدبه گزارش «تابناک باتو»؛ روستای کوچک «آلاخ‌پورا» در هند نزدیک به دو هزار تن جمعیت دارد. روستایی در ایالت شمالی «هاریانا» که بدترین نسبت برابری جنسیتی در سراسر هند را دارد و تبعیض و امکانات نابرابر برای زن و مرد در آن‌جا بیداد می‌کند.

آلاخ‌پورا اما حالا به «برزیل کوچک» هند معروف است؛ با تیم فوتبال زنان شگفت‌انگیزی که تعجب و تحسین همه‌ی مردم هند را برانگیخته است. تیم فوتبال محلی و کوچک زنان که روز به روز پیشرفت کرد، پارسال توانست به لیگ حرفه‌ای فوتبال زنان هند بپیوندد و در کمال شگفتی درحال‌حاضر ۹ نفر از اعضای تیم حرفه‌ای ایالت هاریانا از زنان جوان این ایالت‌اند و ۶ نفر آن‌ها در تیم ملی فوتبال زنان هند بازی می‌کنند.

اما چطور شد که این روستای کوچک و سنتی به قطب پرورش زنان فوتبالیست هند تبدیل شد؟‌

​​روستایی در هند که قطب «فوتبال زنان» شد

شروع ماجرا، سماجت و اصرار و پشتکار خود دختران نوجوان بود. روستا یک تیم فوتبال پسرانه داشت و این تیم فوتبال، یک مربی مرد داشتند. گوردان داس، در مدرسه معلم ورزش بود و بعد از ساعت تدریس، مربی تیم فوتبال پسران روستا بود. روزی چند دختر نوجوان سراغش رفتند و گفتند که آن‌ها هم دوست دارند فوتبال بازی کنند و فوتبال را درست یاد بگیرند. گوردان جواب نه داد و گفت که سنت روستا و تعصب خانواده‌ها چنین اجازه‌ای نمی‌دهد و او هم دنبال دردسر نمی‌گردد.

​​روستایی در هند که قطب «فوتبال زنان» شد

دخترها اما عقب‌نشینی نکردند. هر روز عصر بعد از مدرسه سراغ داس می‌رفتند و خواسته‌ی خود را محکم و محترم تکرار می‌کردند. بعد چندین هفته، داس که خسته شده بود یک توپ فوتبال کهنه به دخترها داد تا بروند باهاش بازی کنند. فردای آن روز دید که دخترها پشت مدرسه مشغول بازی‌اند. هجده ماه تمام محل نمی‌گذاشت. اما می‌دید که هر روز عصر دخترها با همان توپ کهنه می‌آیند، توپ می‌زنند و خسته نمی‌شوند. از سماجت و پشتکار آن‌ها حیرت‌زده بود. روزی بعد ۱۸ماه بالاخره نزدیک‌شان رفت و حیرت کرد که چقدر آن‌ها مسلط و بهتر از پسرها که دارند آموزش حرفه‌ای هم می‌بینند، توپ می‌زنند. بالاخره حاضر شد به دخترها آموزش دهد.

خانواده‌های دخترها اول سرسخت مخالفت کردند. دخترها اما با همه توان محدود خود مقاومت می‌کردند. مربی‌شان وقتی دید که مقاومت زیاد است، دست دو دختر خودش را گرفت و به تیم آورد. حربه او موثر بود، بعضی خانواده‌ها وقتی دیدند خود مربی هم دخترهایش را به وسط میدان آورده، نرم‌تر شدند. داس دخترها و پسرها را گاه با هم آموزش می‌داد و هر بار از نو متعجب می‌شد که دخترها چقدر با پشتکار و جدیت بیشتری بازی می‌کنند.

​​روستایی در هند که قطب «فوتبال زنان» شد

کم‌کم دخترهای نوجوان و جوان دیگر یکی یکی سروکله‌شان در زمین تمرین پیدا می‌شد و می‌خواستند که آن‌ها هم در تیم بازی کنند. برای اولین دور مسابقات جدی، دخترها به مسابقات تیم‌های مدرسه در استان رفتند و در همان اولین دوره حضور، قهرمان شدند. بعد عازم مسابقات بین استانی مدارس شدند و باز هم با قدرت قهرمان شدند. برای اولین‌بار بود که نام روستای «آلاخ‌پورا» در اخبار پخش می‌شد و تحسین و تعجب برمی‌انگیخت. از این‌جا به بعد بود که خانواده‌های روستا دیگر دست از مخالفت و سنگ اندازی برداشتند. همه اهال روستا دست در دست هم دادند تا بودجه‌ای برای تیم دختران روستا دست‌وپا کنند که آن‌ها بتوانند با وسایل و لباس بهتر تمرین کنند و عازم مسابقات در نقاط دیگر کشور بشوند. روستای آن‌ها برای اولین‌بار «افتخار آفرین» شده بود.

​​روستایی در هند که قطب «فوتبال زنان» شد

داس می‌گوید حالا دیگر بعدازظهر به در هر خانه‌ای در روستا بروید، دختری را در خانه نمی‌بینید. همه در زمین تمرین جمع شدند تا فوتبال بازی کنند یا تمرین دیگر دختران را تماشا و تشویق کنند. دو تن از دختران تیم توانستند از دولت بورسیه ماهانه بگیرند و کم‌کم برای خانواده درآمدزا هم باشند. پدرهایی که ابتدا مخالف سرسخت بودند و گاه حتا وقتی می‌فهمیدند دخترشان برای فوتبال به زمین بازی رفته آن‌ها را کتک می‌زدند، حالا به دختران جوان فوتبالیست خود افتخار می‌کنند و در مسابقات آن‌ها شرکت کرده و دخترها را تشویق می‌کنند. سماجت، پشتکار و از پا ننشستن چند دختر دبیرستانی نوجوان، سرنوشت این روستا را تغییر داد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شیوای بلخی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
18
6
اولا تصویر مشکل قانونی وشرعی دارد ثانیا ،فوتبال یک ورزش فوق العاده خشن وزیان آور حتی برای مردان است که ناراحتی های استخوانی وآسیب هایی مانند آرترئز راباعث می شود وبرای زنان مثل سم مهلک است خصوصا زنان مادر فردا
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
علت منفی ها چیه؟ مگه حرف بدیه؟ اولا گفته عکس اشکال شرعی داره. دومش گفته، فوتبال حتی برای مردان هم سخت و زیان آوره چه برسه به زن ها. این همه منفی برای چیه، نمی فهمم.
شیوای بلخی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
13
5
اولا زنان ومردان مثل هم نیستند که برابر باشند .زنان بچه می آورند وآسیب های استخوانی وآرتروز وصدمات جنسی اثرات فوتبال وورزشهای خشن وغیراستاندارد است
ثانیا ورزش زنان با رعایت اصل مهم تر حفظ شخصیت وعفت ودین زنان مناسب است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
8
اگر همه انسانها فرصت پرورش استعدادهایشان را داشته باشند هیچ کس دزد و قاتل و خلافکار نمیشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
1
4
شیوا بلخی ورزش نکردن دختران آسیب های خیلی بیشتری از فوتبال بازی کردن داره
پاسخ ها
صمدپاشازاده ماکویی
| |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
ببخشید ناشناس محترم ایشان درمورد ورزش فوتبال وخشن بودن آن برای خانمها توضیح دادند و بجا فرمودند چرا ما ایرانیها بی دلیل دوست داریم جبهه بگیریم از کجا معلوم که ایشان هم ورزشکار باشند و هم باسواد !!!؟؟؟
مریخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
2
1
همه ورزشها برای زنان مناسب نیستند برخی ورزشهایی که ورزشکار درگیری عضلانی زیادی دارد باعث بر هم خوردن ظرافت اندام زنانه میشود ورزشهای کشتی بوکس کاراته جودو فوتبال کیک بوکسینگ وزنه برداری صخره نوردی پاورلیفتینگ بادی بیلدینگ برای زنان مناسب نیست و باعث از بین رفتن ظرافت اندام و چهره انان میشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
1
آفرین ...واقعا لذت بخشه ...مشخص است که روستائیان برای زنانشان و دخترانشان ارزش قائل هستند ..‌فرهنگ بالا نشانه بارز این رفتار ها است .
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
1
این بیچارگان تنها راه نجات از فقر و فلاکت را در ورزش فوتبال مبینند و تلاش برای اندکی پول و گذران زندگی است والا اگر اوضاع اقتصادی در ان منطقه خوب بود قطعا به این ورزش مرد پسند روی نمی اوردنند . ضمنا عکس اول مناسب دیدن نیست خود دانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
1
0
عکس اول به سامانه نظارت گزارش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
عقیده را باید درست کرد. اینترنت را سرچ کنی میلیونها محتوای غیراخلاقی دارد که این تصویر میان آنها چیزی نیست. ممکن است شما دیده شهوت الود داشته باشید دلیل نمی شود بقیه به چشم شهوت به این دختران نگاه کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار