برگزیدگان مسابقات «دنیای ریز متحرک» نیکون
کد خبر: ۱۲۴۰۲۵
تاریخ انتشار: 2018 October 12    -    ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹
بنا بر این گزارش، این مسابقات از سال ۱۹۷۵ آغاز شد و در آن میکرونگاران ارج نهاده می شوند. میکرونگاران اشخاصی هستند که عکس های میکروسکوپی ثبت می کنند. در سال ۲۰۱۱ عکس های متحرک نیز در این مسابقات پذیرفته شدند.

برگزیدگان مسابقات «دنیای ریز متحرک» نیکون

برگزیدگان مسابقات «دنیای ریز متحرک» نیکوناختصاصی «تابناک باتو»؛ همزمان، استعاره و واقعیات، می توانند تغییرات کوچکی در دیدگاه به محیط اطراف و نگاهتان به جهان را کامل تغییر دهد.

در این باره در مسابقه ی «دنیای ریز متحرک» نیکون، شرکت کنندگان کلیپ ها و تایم‌لپس هایی را که از طریق یک میکروسکوپ ثبت شده، به نمایش می گذارند.

بنا بر این گزارش، این مسابقات از سال ۱۹۷۵ آغاز شد و در آن میکرونگاران ارج نهاده می شوند. میکرونگاران اشخاصی هستند که عکس های میکروسکوپی ثبت می کنند. در سال ۲۰۱۱ عکس های متحرک نیز در این مسابقات پذیرفته شدند. در سی و هفتمین رقابت سالانه نیز دنیای ریز متحرک به بخش های این مسابقات اضافه و از افراد دعوت شد تا فیلم یا تایم‌لپس های دیجیتالی ثبت شده توسط میکروسکوپ را ارائه دهند.

به علت باز بودن موضوع رقابت، فیلم های موجودات میکروسکوپی، واکنش های شیمیایی و دیگر پدیده های ریز و زیبا فراوان به دست می ایند؛ بنابراین، گروهی از داوران از میان دانشمندان، روزنامه نگاران و تولیدکنندگان ویدیویی، پنج مورد برمی گزینند.

در اینجا ما شما را به پنج نمونه از فیلم ها و تصویر برگزیده آشنا می کنیم. با ما باشید.

۵.تحرکات سلول اسکلتی آستین در لمفوسیت بی یک موش، پس از فعالسازی روی شیشه ای پوشیده از لایه ای محرک

 

۴.تولید مثل کپک درون آب

 

۳.کرم دریایی پولیکائت از خانواده ی سیلدائه

 

۲. پخش لیزر در غشای صابون

 

۱.رشد حساس و ظریف سیستم عصبی حساس جنین یک ماهی که طی شانزده ساعت متوالی ثبت شده است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار