جزئیات تازه روزنامه میدل ایست آی از معمای خاشقجی
کد خبر: ۱۲۳۹۹۳
تاریخ انتشار: 2018 October 11    -    ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

یک فعال سعودی مقیم کانادا اظهار داشت، مقامات سعودی از زمانی که خاشقجی کشورش را ترک کرده خانواده و نزدیکان او را ممنوع السفر کرده‌اند.

به گزارش سایت شبکه الجزیره، عمر بن عبدالعزیز، فعال سعودی مخالف مقیم کانادا در توئیتر نوشت، جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی خودش به او گفته که خانواده و نزدیکانش ممنوع السفر هستند.

وی خواستار اعمال فشار جهانی بر مقامات سعودی برای خارج کردن خانواده خاشقجی از این کشور و تامین امنیت آن‌ها شد.

عمر عبدالعزیز ماه اوت به تهدید و باج‌خواهی در مورد بازداشت برادر و دوستانش در صورت تداوم توئیت‌هایش درباره بحران کانادا و عربستان متهم شد.
جزئیات تازه روزنامه میدل ایست آی از معمای خاشقجی

در این راستا سایت انگلیسی "میدل ایست آی" به نقل از برخی منابع نزدیک به روند تحقیقات، اطلاعات هولناکی را از نحوه قتل خاشقجی در ساختمان کنسولگری عربستان منتشر کرد.

به گفته این منابع، طی تحقیقات مشخص شد که خاشقجی پیش از آنکه به شکلی وحشیانه به قتل برسد و جسدش تکه تکه شود، توسط دو مرد از ساختمان کنسولگری بیرون برده شده است.

برخی مسؤولان ترکیه نیز گفتند که می‌دانند خاشقجی چه زمانی به قتل رسیده و این اتفاق در چه مکانی رخ داده است.

سایت میدل ایست آی فاش کرد، مسؤولان ترکیه در حال حاضر به حفر باغچه ساختمان کنسولگری فکر می‌کنند، آن‌ها می‌خواهند ببینند آیا جسد در آنجا دفن شده است یا نه.

طبق گزارش این سایت، محققان ترکیه از جزئیات هولناک این قتل، اینکه خاشقجی چه زمانی کشته شده، در کدام اتاق به قتل رسیده و جسد برای تکه تکه شدن به کجا برده شده اطلاع دارند.

یک منبع گفت: اگر به تیم پزشکی قانونی اجازه ورود داده شود، آن‌ها دقیقا می‌دانند به کجا بروند.

یک مسؤول ترکیه‌ای در روند تحقیقات که می‌خواست هویتش مخفی بماند، فاش کرد، یک دیپلمات عربستانی خاشقجی را نزد یکی از اعضای مرکز اطلاعات عربستان برده تا به او بگوید که کنسولگری هرگز نخواهد توانست آنچه او نیاز دارد را در آن روز فراهم کند و باید تا هفته آینده منتظر بماند.

تحقیقات ترکیه اقدامات غیرعادی را در ساختمان کنسولگری در آن زمان نشان داد، در آن روز همه کارمندان یک ساعت ساختمان را برای غذا خوردن ترک کردند، این روال عادی این کنسولگری بود، اما بعدا به آن‌ها گفته شد که به دلیل برگزاری یک نشست سطح بالا در کنسولگری در زمان مقرر به ساختمان بازنگردند.

روزنامه واشنگتن پست نیز پیشتر نوشته بود، دو مرد خاشقجی را از دفتر کنسولگری به اتاق دیگری بردند و او را در آنجا به قتل رساندند، سپس در اتاق دیگری جسد او را تکه تکه کردند.

این در حالیست که یک منبع عربستانی به خبرگزاری رویترز گفت، اطلاعات انگلیس بر این باور است که در داخل کنسولگری به خاشقجی مواد مخدر تزریق شده است.

سرکنسول عربستان در سه روز گذشته از منزلش خارج نشده و تمامی جلساتش را لغو کرده است.

یک منبع گفت، پلیس ترکیه می‌خواهد منزل او را بازرسی و تمامی خودرو‌های کنسولگری را جهت بررسی مصادره کند، اما کنسولگری مخالفت کرده است.

طبق نتایج تحقیقات، عربستانی‌ها تمامی سی‌دی‌ها را از اتاق دوربین‌های امنیتی برداشته‌اند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار