منشأ زشت پنج قصه ی پریا
کد خبر: ۱۲۳۹۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2018 October 11    -    ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
در ورژن دیزنی شاهزاده سفید برفی از دست نامادری شیطان صفت گریخته و به خانه ی هفت کوتوله پناه می برد. این هفت کوتوله به وی پناه داده و قبل از خوردن سیبی سمی که توسط نامادری فراهم شده چند آهنگ دوست داشتنی برای او می خوانند، توسط شاهزاده ای زیبا نجات داده می شود و به خوبی و خوشی زندگی می کنند.

منشأ زشت پنج قصه ی پریااختصاصی «تابناک باتو»؛ فیلم های دیزنی پر از حیوانات سخنگوی بانمک و ترانه های دلنشین و پایان های خوش است؛ اما پر واضح است قصه هایی که این آثار از آنها برگرفته شده، اغلب سیاه تر و خشن ترند. اگر دوست دارید بدانید در قصه های اصلی چه روی داده با ما همراه باشید.

سیندرلا

منشأ زشت پنج قصه ی پریا

برادران گریم قصه ی سیندرلای خود را در سده ی نوزدهم منتشر کردند. ورژن دیزنی این اثر دختری فقیر و زیباست که مجبور به خدمت به نامادری و دو دخترش است تا اینکه مادرخوانده ی مهربان به او فرصتی میدهد تا در مراسم شاهزاده شرکت و با وی ارتباط برقرار کند و چون کفش شیشه ایش را جا می گذارد شاهزاده می تواند تمام قلمرو را به دنبال او بگردد و در نهایت او را بیابد. در نمونه ی برادران گریم، یکی از خواهرخوانده های سیندرلا به علت احساس اجبار به پوشیدن کفش توسط مادرش قسمتی از پایش را می برد، به طوری که از راه رفتن ناتوان می ماند. مادرش نیز وی را این گونه توجیه میکند که چون قرار به ملکه شدن اوست نیاز به راه رفتن نخواهد داشت.

سفید برفی و هفت کوتوله

منشأ زشت پنج قصه ی پریا

در ورژن دیزنی شاهزاده سفید برفی از دست نامادری شیطان صفت گریخته و به خانه ی هفت کوتوله پناه می برد. این هفت کوتوله به وی پناه داده و قبل از خوردن سیبی سمی که توسط نامادری فراهم شده چند آهنگ دوست داشتنی برای او می خوانند. توسط شاهزاده ای زیبا نجات داده میشود و به خوبی و خوشی زندگی می کنند. در داستان برادران گریم، شکارچی صیاد سفید برفی یک خرس را می کشد و شش ها و کبدش را برای طعام ملکه ی خبیث بازمی گرداند که البته نوش جان می کند. در نهایت ملکه ی قصه ی ما به عروسی سفید برفی فراخوانده و مجبور می شود تا با کفش هایی آهنی و گداخته آنقدر برقصد تا بمیرد.

پری دریایی

منشأ زشت پنج قصه ی پریا

آریل عاشق شاهزاده می شود و پس از یک سفر دریایی طولانی و پر از سکوت، موفق به شکستن طلسم جادوگر دریایی اورسلا شده و به خوبی و خوشی با هم زندگی کنند؛ اما در ورژن هانس کریستن اندرسن، خطرات بیشتر از این هستند. پری نه تنها نمی تواند مردی را عاشق خود کند بلکه روحی جاودان نیز به دست نمی آورد. شاهزاده علاقه ی پری به خود را میفهمد اما عاشق او نمی شود. توسط دختران هوا روحی به پری عرضه می شود و در نهایت به همین دختران می پیوندد.

دیو و دلبر

منشأ زشت پنج قصه ی پریا

در دیزنی، بل زیبا برای نجات پدری که در زندان دیوی زشت زندانی است می تازد. پس از کمی رقص و خودنمایی سندروم استکهلم، عاشق دیو شده و طلسم دیو شکسته و از شاهزاده ای که همه منتظرش بودند رونمایی می شود.

در قصه ی اصلی بل، چندین و چند خواهر دارد و خبری از گاستون نیست. دیو پس از اینکه متوجه می شود بل عاشقش نیست به خود گرسنگی می دهد. البته در پایان داستان از شاهزاده رونمایی می شود و همه چیز به خوبی پیش می رود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
4
اين كه 4 تا شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
1
6
حالا که چی؟ لابد می خواید بگید دارا و سارای شما بسیار بهتره؟
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
3
کجاش زشت بود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار