حقایقی پنهان که پشت چشمانتان جا خوش کرده‌اند + اینفوگرافیک
کد خبر: ۱۲۳۹۶۸
تاریخ انتشار: 2018 October 11    -    ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

چشم می‌تواند هر ساعت ۳۶ هزار بیت اطلاعات را پردازش کند، همچنین می‌تواند در یک ثانیه بر ۵۰ شی تمرکز کند.

 بسیار شنیده‌ایم که افراد واژه "در یک چشم بر هم زدن" را به کار می‌گیرند، اما نمی‌دانند معنای دقیق آن چیست؛ جالب است بدانید این واژه به این دلیل رایج است که ماهیچه‌های چشم که جزو سریع‌ترین ماهیچه‌های بدن به شمار می‌روند، به طور متوسط حدود 100 تا 150 هزارم میلی ثانیه طول می‌کشد، شاید در نگاه اول، پلک زدن موضوع حیرت انگیزی به نظر نیاید اما چند نکته جالب در مورد این عمل باز و بسته شدن سریع پلک‌ها وجود دارد که احتمالا آن را نمی‌دانید.

موضوعی که درباره باز و بسته شدن چشمان وجود دارد این است که افراد زمانی که عطسه می‌کنند چشمان خود را می‌بندند و این حرکتی غیر ارادی است، همانطور که نمی‌توانید زمانی که عطسه می‌کنید هوا از بینی خود خارج کنید، چشمان هم هنگام عطسه به طور غیرارادی بسته می‌شود.

خوب است بدانید عطسه یک فرآیند کاملا پیچیده است و عضلات چشم در این عمل نقش اصلی را دارند؛ وقتی داخل دیواره‌ بینی به خارش یا غلغلک می‌افتد، پیامی از مرکز عطسه در مغز ارسال می‌شود، این مرکز پیغامی را به عضلات قفسه‌ سینه، دیافراگم، معده، پشت گلو و پلک‌ها ارسال می‌کند، تمام این عضلات پشت سر هم کار کرده تا مواد محرک از طریق عطسه خارج شوند.

پیوند قرنیه چشم کوسه به چشم انسان

قرنیه چشم کوسه و انسان بسیار به یکدیگر شبیه هستند؛ این شباهت در طی سالیان موجب شد که در جراحی چشم انسان، متخصصان بتوانند قرنیه چشم کوسه را به چشم انسان پیوند بزنند.

حقایقی پنهان که پشت چشمانتان جا خوش کرده‌اند + اینفوگرافیک

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار