«Celebrity Edge» شهری کوچک در یک کشتی لاکچری +عکس
کد خبر: ۱۲۳۹۴۷
تاریخ انتشار: 2018 October 11    -    ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

کشتی‌های کروز یکی از بزرگترین وسیله‌های نقلیه آبی به شمار می‌آیند. در دوره‌ای که کشتی‌های غول پیکر کروز با تمام امکانات رفاهی بر روی آب‌ها شناورهستند قطعا ساخت سازه‌ای شبیه به این کشتی‌ها در ابعاد کوچکتر کار مشکلی است.

اما طراحان شرکت «Celebrity Cruises» در حال حاضر مشغول به ساخت نمونه‌ای کوچکتر به نام «Celebrity Edge» از کشتی‌های کروز هستند که با توجه به اندازه کوچک آن امکانات رفاهی زیادی را در خود جای می‌دهد و مانند یک شهر کوچک است.نمونه‌ای که اکنون در حال ساخت است ظاهری استاندارد دارد، ولی فضای داخلی آن همانند یک کشتی کروز غول پیکر فریبنده و جذاب است. تمام کشتی‌های کروز تاکنون با اصول کشتی سازی قدیمی طراحی و ساخته می‌شدند که نیاز به یک بدنه محکم داشت که توانایی نگه داشتن کشتی‌ها را باهم داشته باشد. اما اکنون با تغییر در طراحی این کشتی جدید با جا به جایی تیره‌ها به مرکز، اطراف کشتی باز می‌شود در نتیجه از داخل اتاق‌های کشتی شما می‌توانید نمای زیبایی از اقیانوس یا دریا را مشاهده کنید.

این کشتی تماما با تکنولوژی سه بعدی طراحی شده است و در برابر شرایط سخت دریایی مقاوم است.شرکت سازنده این کشتی بیان می‌کند، هزینه برآورد شده برای ساخت این سازه عظیم یک میلیارد دلار است. مدیر عامل شرکت «Celebrity Cruises» در مصاحبه‌ای همچنین اظهار داشته است، هدف ما از ساخت Edge، داشتن یک کشتی بزرگتر نیست.

بالکن‌های این کشتی با اتاق‌ها ادغام شده اند با فشار یک دکمه ساده، می‌توان بالکن را تغییر جهت داد سپس پنجره‌های بزرگ باز می‌شوند و از روی بالکن مستقیم اقیانوس قابل دیدن است.

فضای داخلی کشتی توسط گروه طراحی پاریس دیزاین شده است که تلاش کردند طراحی رستوران «Jules Verne» در برج ایفل را روی این کشتی پیاده کنند. یکی از ویژگی‌های مهم این کشتی، صرفه جوی در انرژی است. در واقع با قرار دادن پروانه‌های کشتی در قسمت جلو کشش در آب را کاهش دادند به این صورت که موجب تغییر جریان آب در اطراف بدنه شده و رانش بهتری به کشتی می‌دهد و مقاومت آن را کاهش می‌دهد

پلتفرم متحرکی شبیه به آسانسور برای این کشتی طراحی کرده اند که می‌تواند مسافران را به طبقات مختلف جا به جا کند. کابین‌های بالکنی که بزرگتر از کشتی‌های دیگر هستند، رستوران‌های ال فرسکو از دیگ امکانات این کشتی محسوب می‌شوند.
در ادامه به مشاهده تصاویری از کشتی «Celebrity Edge» می‌پردازیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار