هفت غذا و دِسر معروف کشور اتریش
کد خبر: ۱۲۳۶۹۷
تاریخ انتشار: 2018 October 11    -    ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
اتریش در برهه‌ای از تاریخ، مقر امپراتوری هابسبورگ بود و قلمرو این امپراتوری از شرق به روسیه و از غرب به فرانسه می‌رسید. به همین دلیل آشپزی امروز اتریش ترکیبی از غذا‌های کشور‌ها و فرهنگ‌های مختلف اروپا می‌باشد.

هفت غذا و دِسر معروف کشور اتریش«اختصاصی تابناک باتو» خیابان‌های اتریش به ارائه غذا‌های خوشمزه شهرت دارند و رستوران‌های اتریشی خدمات بسیار خوبی را به مشتریان خود عرضه می‌کنند. اتریش در برهه‌ای از تاریخ، مقر امپراتوری هابسبورگ بود و قلمرو این امپراتوری از شرق به روسیه و از غرب به فرانسه می‌رسید. به همین دلیل آشپزی امروز اتریش ترکیبی از غذا‌های کشور‌ها و فرهنگ‌های مختلف اروپا می‌باشد.

در این گزارش با معروف‌ترین غذا‌های کشور اتریش با ما همراه باشید.

۱. وینر اشنیتزل Wiener Schnitzel

هفت غذا و دِسر معروف کشور اتریش

این غذا، یکی از معروفترین غذا‌های اتریش است. "وینر" در لغت به معنای "وین" است. برخی معتقدند که روش اصلی پخت این غذا از ایتالیا آورده شده است، در حالیکه گروهی دیگر، آن را از جمله غذا‌های اصیل اتریشی می‌دانند که به روش طبخ آن در یک کتاب آشپزی محلی در سال ۱۷۱۹ میلادی اشاره شده است. بُرش‌هایی از گوشت گوساله، عنصر اصلی این غذا به شمار می‌روند و گاهی از گوشت پرندگان هم در تهیه آن استفاده می‌شود. سیب زمینی با جعفری و یا سیب زمینی با سالاد خیار، خوردن این غذا را لذّت بخش‌تر می‌کند.

۲. تافل اشپیتز Tafelspitz

هفت غذا و دِسر معروف کشور اتریش

تافلشپیتز غذای ملی اتریش و از محبوبترین بشقاب‌های غذا در این کشور است. مردم اتریش، این غذا را سالم‌ترین غذای خود می‌دانند. فیله گوشت گاو آب پز شده که در آب سبزی و همراه با ادویه جات عطردار پخته شده و همراه با ترب کوهی تازه و سیب زمینی کبابی و... سِرو می‌گردد. این غذا شباهت زیادی به سوپ گوشت فرانسوی‌ها و "بولیتو میستو" ایتالیایی دارد البته با اندکی تفاوت در جزئیات.

۳. دامپلینگ اتریشی Knödel

هفت غذا و دِسر معروف کشور اتریش

دامپلینگ یکی از غذا‌های اصلی در کشور‌های اروپای مرکزی به شمار می‌رود. مواد اصلی آن عبارت است از سیب زمینی، نان، سمولینا و گوشت. یک نوع دیگر دامپلینگ اتریشی از نان گندم، کره، سیر و اسفناج درست می‌شود. معمولا شیرین اند و با میوه و گوشت پر می‌شوند.

۴. گولاش اتریشی Goulasch

هفت غذا و دِسر معروف کشور اتریش

گولاش غذای کلاسیک اتریشی است که از دوران امپراتوری تاکنون در آشپزخانه‌های این کشور طبخ می‌شود. گولاش در واقع یک غذای مجارستانی است، اما وارد آشپزی اتریش شده و امروزه به یکی از محبوب‌ترین غذا‌های اتریشی تبدیل شده است. با این حال امروزه، این سوپ را با قطعاتی از گوشت (کوفته)، سبزیجات و فلفل سبز می‌پزند و با نان تیره و یا نان کیک می‌خورند.

۵. شیرینی Mohnnudeln

هفت غذا و دِسر معروف کشور اتریش

یک شیرینی سنّتی اتریش است که از خمیر سیب زمینی و دانه‌های خشخاش تهیه می‌شود و روی آن کره ذوب شده و پودر قند می‌ریزند.

۶. شیرینی کایْزِشمان Kaiserschmarrn

هفت غذا و دِسر معروف کشور اتریش

کایزشمان از رایج‌ترین شیرینی‌های اتریش است و در اصل از تکه‌های مجزایِ پنکیک نرم تشکیل شده که به همراه سُس سیب و مقداری شکر و زرده تخم مرغ بر رویش سِرو می‌شود.

۷. پالاچینکن Palatschinken

هفت غذا و دِسر معروف کشور اتریش

پالاچینکن که فرانسوی‌ها به آن کرپ می‌گویند می‌تواند به سبک‌ها و روش‌های مختلف و با مربا یا شربت افرا تهیه و سِرو شود. همچنین می‌تواند در دو نوع شیرین یا نمکدار درست شود و یا تکه‌های آن را درون سوپ می‌ریزند و می‌خورند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار