طرز تهیه سس سالاد سزار
کد خبر: ۱۲۳۶۱۱
تاریخ انتشار: 2018 October 08    -    ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
سس سزار یکی از انواع شناخته شده سس‌های سالاده که برای تهیه سالاد سزار ازش استفاده میشه در دستور تهیه اصلی این سس از تخم مرغ خام و سسی مخصوص به نام سس ورسترشایر (worcestershire) استفاده میشه.

طرز تهیه سس سالاد سزار

طرز تهیه سس سالاد سزارسس سزار یکی از انواع شناخته شده سس‌های سالاده که برای تهیه سالاد سزار ازش استفاده میشه در دستور تهیه اصلی این سس از تخم مرغ خام و سسی مخصوص به نام سس ورسترشایر (worcestershire) استفاده میشه، ولی از اونجایی که وجود تخم مرغ خام داخل سس سالاد به احتمال زیاد با ذائقه خیلی از ما ایرانیا جور نیست و سس ورسترشایر رو هم نمیشه به راحتی داخل ایران تهیه کرد در این مطلب طرز تهیه یه سس سزار خوشمزه با مواد جایگزین رو براتون میذاریم.

مواد لازم

۳ قاشق غذاخوری سس مایونز
۶ قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر (با بو)
۱ قاشق غذاخوری سس خردل
۲ قاشق غذاخوری سرکه
۲ قاشق غذاخوری آبلیمو
۱ قاشق چایخوری سیر رنده شده
۴ قاشق غذاخوری پنیر پارمزان رنده شده
نمک به مقدار لازم

مراحل تهیه سس سزار

۱. طرز تهیه این سس خیلی راحته ابتدا باید سس مایونز رو داخل یه کاسه بریزیم، همونطور که در مقدمه هم گفتم برای تهیه سس سزار از تخم مرغ خام استفاده میشه، اما از اونجایی که ممکنه مزه تخم مرغ داخل سالاد برامون زیاد جالب نباشه به جاش از سس مایونز استفاده میکنیم.

۲. حالا روغن زیتون که بهتره برای خوش طعم‌تر شدن سس با بو باشه و همچنین سس خردل رو هم به سس مایونز اضافه کرده و مواد رو خوب با هم مخلوط میکنیم تا کاملا یکنواخت بشه.

۳. سرکه هم در در واقع تو این سس جایگزین سس ورسترشایر هستش. پس سرکه رو هم اضافه کرده و باز مواد رو مخلوط میکنیم.

۴. در نهایت پنیر پارمزان، سیر و آبلیمو رو هم اضافه میکنیم و کمی نمک هم میریزیم.

۵. حالا مواد رو با هم مخلوط میکنیم تا سس یکنواخت بشه در این مرحله میتونین سس رو تست کنین و اگه به نظرتون چیزی کم داشت مثل ترشی یا شوری میتونین نمک یا سرکه رو اضافه کنین.

۶. حالا سس سزارمون حاضره و فقط یه سالاد خوشمزه کم داره که سس لذیذمون رو بهش اضافه کرده و نوش جونش کنیم …

سایت دونفره

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار