مهم ترین عوارض تاتو کردن چیست؟
کد خبر: ۱۲۳۵
تاریخ انتشار: 2015 May 29    -    ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
گاهی برخی از واکنش های جانبی پوست به تاتو با داروهای ضد التهاب استروئیدی رفع می شود و گاهی این عوارض به حدی شدید است که چاره ای جز عمل جراحی و پاک کردن تاتوها با لیزر باقی نمی ماند.
 شاید مدت ها پیش دیدن فردی با نقش و نگارهای مختلف عجیب و غیر منتظره بود، ولی امروز این طرح ها نه تنها تعجب برانگیز نیستند بلکه به یکی از شاخصه های زیبایی بدل شده اند. شاخصی که متر و معیار آن افراد مشهور، بازیگران و ورزشکارانی مثل آنجلینا جولی یا دیوید بکهام است.

به گزارش دیلی میل، تاتو کردن امروز تبدیل به عادتی رایج میان جوانان شده است، عادتی که دیگر محدود به یک طرح کوچک روی دست یا گردن نمی شود گاهی سراسر دستشان مثل یک تابلو نقاشی شده است. اما تاتو کردن که به تعداد مشتقانش هم روز به روز افزوده می شود چه تأثیری بر روی بدن می گذارد؟ آیا می تواند تهدیدی برای سلامتی محسوب شود؟ آیا آسیبی به پوست به ما می رساند. کارشناسان عقیده دارند، تاتو کردن یک بخش پنهان دارد که از قضا همان سویه پنهانش است. در واقع اغلب افرادی که مرکب های تاتو روی پوستشان حک می شود با مجموعه پیچیده ای از مشکلات عفونی، خارش و تورم مواجه می شوند.

مهم ترین عوارض تاتو کردن چیست؟

گاهی برخی از واکنش های جانبی پوست به تاتو با داروهای ضد التهاب استروئیدی رفع می شود و گاهی این عوارض به حدی شدید است که چاره ای جز عمل جراحی و پاک کردن تاتوها با لیزر باقی نمی ماند. گاهی هم پزشکان مجبور می شوند آن قسمت پوست که طراحی شده است به طور کامل بردارند. دلیل اصلی بروز چنین ضایعات پوستی گاه غیر قابل جبران در مرکب های رنگی غیر استانداردی است که برای تاتو استفاده می شود، این مرکب ها اغلب حساسیت زا هستند و به سیستم ایمنی آسیب می رسانند. گرچه برخی تبعات تاتو مانند دردها طاقت فرسا و تورم مقطعی هستند، ولی عفونت پوست یکی از عوارض بلند مدت و خطرناک این کار است. عفونتی که اغلب به واسطه دو رنگ قرمز و مشکی شروع به رشد می کند. بنابراین اگر قصد تاتو کردن پیش از چیز به تبعات خطرناک آن فکر کنید، شاید در نهاین مجبور به برداشتن پوست بشوید.

منبع: شفقنا
 
 

 
 
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار