۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون هزینه پیوند کبد
کد خبر: ۱۲۳۳۷۶
تاریخ انتشار: 2018 October 05    -    ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

هاشمی‌کنی متخصص رژیم درمانی و تغذیه و مدیر کلینیک کبد بیمارستان مدرس اظهار کرد: کلینیک کبد چرب بیمارستان مدرس اولین مرکز درمان قطعی عارضه چربی کبد در کشور است.

وی ادامه داد: آمار مبتلایان به عارضه کبد چرب در تهران بین 30 تا 35 درصد است و متأسفانه این بیماری بدون عوارض، بی صدا و خطرناک است و اگر افراد اطلاعات دقیقی در خصوص بیماری نداشته باشند، به مرور زمان باعث از بین رفتن سلول‌های کبدی بر اثر رسوب چربی می‌شود.

مدیر کلینیک کبد چرب بیمارستان مدرس تأکید کرد: مصرف موادغذایی چرب باعث ایجاد عارضه کبد چرب و منتج به سیروز کبدی و در نهایت نارسایی کبدی می شود و متأسفانه هزینه‌های پیوند کبد در ایران بسیار بالا است.

وی با اشاره به اینکه هزینه پیوند کبد بین 300 تا 500 میلیون تومان است، افزود: اگر افراد در مراحل اولیه عارضه کبد چرب متوجه این بیماری‌ شود، با هزینه‌های بسیار کم و درمان ساده التیام پیدا می‌کنند، با برنامه‌ غذایی مناسب و حتی داروهای گیاهی طی 45 روز کبد چرب نوع 3 درمان می‌شود.

راه‌های پیشگیری از ابتلا به کبد چرب

هاشمی‌کنی ادامه داد: در کلینیک بیمارستان مدرس راه‌های پیشگیری از عارضه کبد چرب مجدد به افراد آموزش داده می‌شود که این موارد به همراه داروهای گیاهی، حرکات ورزشی مانع از ایجاد نارسایی کبد و چرب شدن این عضو از بدن می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه ورزشی مناسب و به خصوص پیاده‌ روی روزانه کمک بزرگی به پیشگیری از ایجاد چربی کبد و نارسایی این عضو می‌کند.

هاشمی‌کنی میزان دریافت کالری در کلانشهرها بسیار بیشتر از مصرف آن است و به همین دلیل اضافه مواد غذایی به صورت چربی در سلول‌های کبدی ذخیره و در طول زمان عملکرد سلول‌های کبدی از بین می‌رود.

ابتلای کودکان ایرانی به عارضه کبد چرب

وی گفت: اکثر افراد چاق مبتلا به بیماری کبد چرب هستند و متأسفانه امروزه کودکان 10 تا 15 ساله نیز مبتلا به این بیماری هستند و این یک زنگ خطر برای سلامت جوان‌های آینده این کشور محسوب می‌شود.

هاشمی‌کنی یادآوری کرد: با توجه به اینکه در تولید برخی نان‌ها از آرد ذرت که خاصیت چاق کنندگی دارد، استفاده می‌شود؛ شاهد افزایش آمار ابتلا به کبد چرب در افراد هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار