پرفروش ترین آلبوم های موسیقی ایران
کد خبر: ۱۲۳۳۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 October 04    -    ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

آمار پرفروش ترین آلبوم های موسیقی ایران بعد از انقلاب، نشان می دهد تا به حال فقط چند خواننده توانسته اند در میان مردم آن قدر محبوب شوند که به این عنوان برسند. با توجه به نبود منبع رسمی برای اعلام آلبوم های پرفروش، باید به سراغ اظهارات تهیه کننده ها، مسئول پخش آلبوم ها و خواننده ها می رفتیم تا فهرستی از آلبوم های پرفروش موسیقی کشور را تهیه کنیم که نتیجه آن را در ادامه خواهید خواند.

پرفروش ترین آلبوم های موسیقی ایران

روزهای اوج موسیقی سنتی

موسیقی سنتی در روزهای مهجوری خود یعنی در سال 62، با آلبوم «بیداد» محمدرضا شجریان و آهنگ سازی پرویز مشکاتیان جانی دوباره یافت و کمی بعد با اضافه شدن شهرام ناظری، جمع نت های درخشان موسیقی کلاسیک ایرانی کامل شد. دهه 60 دوران طلایی خود را با ورود خواننده هایی چون فرهاد مهراد و حسام الدین سراج ادامه داد و با معرفی ایرج بسطامی در آواز سنتی، امید به موسیقی سنتی در دهه 70 بازگشت. دهه 70 تلفیقی از روزهای اوج دوباره موسیقی سنتی و دهه 80 اوج گیری شکل های جدیدتری از موسیقی مانند موسیقی راک بود.پرفروش ترین آلبوم سال 74

علیرضا افتخاری که اولین آلبوم خود را در سال 62 منتشر کرد، در سال 74 با آلبوم « نیلوفرانه» با هشت قطعه موسیقایی که ترانه همه آن ها از زنده یاد قیصر امین پور بود، یک شگفتی آفرید. فروش این آلبوم حدود سه میلیون نسخه اعلام شد.

اصفهانی پر فروش

آلبوم «نون و دلقک» یکی از آلبوم‌های محمد اصفهانی است که در سال 81 توسط شرکت ایران‌گام منتشر شد و طبق آمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی پاپ ایران تا امروزاست.
آلبوم «حسرت» نیز به علت پخش همزمان نماهنگ آن در صدا و سیما به فروش بالایی دست یافت.
«بی‌واژه» نام یکی دیگر از آثار محمد اصفهانی است که ۱۲ اردیبهشت 90 در فضایی کاملا جدید و با نماهنگی درباره امام رضا(ع) انتشار یافت. شرکت پخش‌کننده این آلبوم اعلام کرد در دو هفته اول انتشار آن، 200 هزار نسخه به فروش رفته است.
غلام علمشاهی (مدیر شرکت آوای نکیسا) درباره پرفروش ترین آلبوم ها نیز گفته است: آلبوم «حسرت» آقای اصفهانی حدود یک میلیون و 500 هزار کاست و حدود صد هزار نسخه CD آن به فروش رسید. آن زمان هنوز CD به آن شکل باب نشده بود و بحران دانلودی هم که این روزها همه‌گیر شده است، وجود نداشت.

«دهاتی» پرفروش شد

دو ماه از سال 93 گذشته بود که صفحه رسمی شادمهر عقیلی در فیس بوک، تیراژ آلبوم «دهاتی» را 10 میلیون نسخه اعلام کرد. این در حالی بود که پیش از این رکورد بیشترین فروش ها در دست خواننده های موسیقی کلاسیک بود. این آلبوم برای نخستین بار در سال 78 توسط شرکت فرهنگی هنری «فارس نوا» منتشر و بازنشرهای آن با حواشی زیادی رو به رو شد.

باشگاه یک میلیون نسخه ای ها

از میان دیگر اظهارات می توان به این نتیجه رسید که آلبوم های «غزلک » سعید شهروز، «دلشوره» خشایار اعتمادی، «دوستت دارم» ناصر عبداللهی، «کوچ عاشقانه» علیرضا عصار، «گل آفتابگردون» گروه آریان ،«85» با صدای بنیامین بهادری، «غریبه» فریدون آسرایی و «کما» حمید عسکری از جمله دیگر آثار پرفروش موسیقی پاپ پس از انقلاب بوده‌اند که بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته اند.

روزنامه ایران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
سال 64 آلبوم گل صد برگ استاد شهرام ناظری هم خیلی پر فروش شد .
مریخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
معمولا در انتخاب موسیقی سلایق متفاوت است اما برخی اهنگ ها جاودانه هستند و هرگز کهنه نخواهند شد و در میان جامعه سنتی و محلی همیشه ارزش خود را حفظ میکند مثل
اهنگ بسیار زیبای الهه نازبا صدای استاد بنان
اهنگ زیبای هنگامه با صدای زیبای اقای افتخاری
اهنگ زیبای سنتی جان عشاق با صدای استاد محمد رضا شجریان
اهنگ زیبای سنتی رو سر بنه به بالین استاد شهرام ناظری با نوازندگی ملکوتی استاد سید خلیل عالی نژاد نابغه تکرار نشدنی تار و سه تار است
اهنگ زیبای مینا بنوش با صدای استاد مسعود بختیاری
اهنگ زیبای کردی مریم بوکانی با صدای استاد حسن زیرک
در سالهای اخیر اهنگ های زیادی توسط خوانندگان تازه کار به بازار عرضه شده اما هیچ کدام از خوانندگان جدید نتوانسته اند در یاد وخاطر مخاطبان خود سالها بمانند برخی اهنگ های استاد علی رضا عصار و مرحوم مرتضی پاشایی طرفداران زیادی در بین مردم جامعه پیدا کرد اما یکی از اهنگ های زیبای امروزی اهنگ ماه و ماهی حجت اشرف زاده بود که یک شبه او را به شهرت رساند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار