شوخی بیجای یک مسافر هواپیما را برگرداند
کد خبر: ۱۲۳۲۹۷
تاریخ انتشار: 2018 October 04    -    ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

یک مسافر پرواز سنگاپور که هنگام پرواز به شوخی به میهماندار گفته بود در چمدانش بمب دارد، باعث شد تا خلبان مجبور شود هواپیما را برگرداند و شرکت هواپیمایی متحمل خسارت شود.

به گزارش آسیا نیوز، مرد سنگاپوری ۴۱ ساله به نام «هسو چان‎منگ» از سنگاپور به تایلند ساعت ۱۲/۵۵ دقیقه با دو تن از دوستانش سوار هواپیما شدند، او یک ساک دستی به همراه داشت که آن را در محفظه بالای سر خود قرار داد، اما به دلیل بزرگی ساک در محفظه بسته نشد؛ مهماندار پرواز به وی گفت که ساکش برای این محفظه بزرگ است و باید آن را به قسمت بار هواپیما تحویل دهد.


«هسو» همچنان تلاش می‌کرد تا ساکش در محفظه بالای سرش جا دهد؛ مهماندار گفت: «چیزی در ساکتان هست که به آن احتیاج داشته باشید؟ کیف پول، پاسپورت یا باتری لیتیومی؟» هسو پاسخ داد: «نه فقط بمب است.» مهماندار به او خیره شد و گفت:هیچ بمبی در کار نیست، حتما شوخی می‎کنید

با اینکه مهماندار این اظهارات را شوخی تلقی کرده بود، اما این موضوع را به خدمه پرواز اطلاع داد. با وجودی که هواپیما در حال برخاستن از زمین بود و آن‌ها اجازه ورود به کابین خلبان را نداشتند. اما پس از اینکه پرواز از زمین بلند شد آن‌ها این موضوع را به اطلاع خلبان رساندند و او هم با تماس با برج مراقبت به سنگاپور بازگشت و با همراهی چند جت جنگنده ساعت ۳:۲۰ دقیقه فرود آمد؛ تمام ۱۷۹ مسافر به دلیل بررسی‏‎های امنیتی مجبور به خروج از هواپیما شدند. چمدان هسو و دوستانش به طور امنیتی و در جای مناسب بررسی شد.


این هواپیما با چهار ساعت و ۴۸ دقیقه تاخیر و صدور بلیت جدید برای مسافران و استفاده از خدمه جدید در پرواز متحمل ۱۳ هزار و ۷۵۷ دلار خسارت شد، اما هسو را فقط ۴ هزار و ۵۰۰ دلار جریمه کردند.

روزنامه کیهان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار