جدیدترین معاینه پزشکی با رباتیک+ عکس
کد خبر: ۱۲۳۲۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 October 03    -    ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲

پژوهشگران دانشگاه “ام.آی.تی”(MIT)، یک ربات به اندازه کف دست ابداع کرده‌اند که روی پوست انسان می‌خزد. این ربات موسوم به “اسکین‌بوت”(Skinbot)، پاهای مکنده‌ای دارد که به آن کمک می‌کنند مانند زالو به بدن بچسبد.

"آرتم دمنتیو”(Artem Dementyev)، دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه ام.آی.تی گفت: هدف ما، ابداع یک ربات پوشیدنی بود که بتواند با حرکت روی بدن کاربر، به او کمک کند. این ربات که با کمک پاهای مکنده خود، مستقیما به پوست می‌چسبد، نخستین رباتی است می‌تواند روی بدن حرکت کند. شاید عملکرد اسکین‌بوت، مانند حیوانات خانگی رباتیک به نظر برسد اما دمنتیو باور دارد که این ربات می‌تواند کاربردهای پزشکی داشته باشد.

وی افزود: من، اسکین‌بوت را مانند پزشکی می‌بینم که می‌تواند در خانه به کاربران کمک کند. این ربات، یک میکروسکوپ دارد که پوست را بررسی می‌کند. اسکین‌بوت می‌تواند روی پوست بخزد و نشانه‌های بیماری‌های مانند سرطان و یا مشکلات پوستی را جستجو کند. این ربات، قسمت‌های گوناگون پوست را به دقت می‌شناسد و می‌تواند تغییرات را به مرور زمان ثبت کند.

جدیدترین معاینه پزشکی با رباتیک+ عکس

اسکین‌بوت با حرکت کردن روی بدن، ویژگی‌های آن را بررسی می‌کند. به علاوه، پاهای مکانیکی آن، حلقه‌های فلزی دارند که می‌توانند نشانه‌های زیستی مانند ضربان قلب و فعالیت عضله را تشخیص دهند. این ربات، هنوز در مراحل ابتدایی بررسی به سر می‌برد و برای حل مشکلات فنی آن، باید آزمایش‌های بسیاری انجام شوند.

بهداشت نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
تيتر اشتباه است
بايد به يكي از اين دو صورت باشه:
"جديدترين معاينه پزشكي رباتيك"
"جديدترين معاينه پزشكي با ربات"
اينو نوشتم چون چند روز قبل گير داده بوديد به اسم فيلم"در مدت معلوم" و حسابي صرف و نحو ميكرديد
چاپ كن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار