شناسایی ماده ضدکهولت در میوه‌ها و سبزی‌ها
کد خبر: ۱۲۳۲۵۲
تاریخ انتشار: 2018 October 03    -    ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد ماده ای به نام فیستین – یک فلاونوئید طبیعی – که در بسیاری از میوه ها و سبزی ها به وفور یافت می شود، دارای خواصی است که می تواند سلول های کهنسال بدن را پاکسازی کند.

ماده یادشده با پاکسازی بدن از سلول های مسن سلامت فرد را افزایش داده و طول عمر او را هم بیشتر می کند.

شناسایی ماده ضدکهولت در میوه‌ها و سبزی‌ها

سلول های بدن در گذر زمان توانایی خود برای تقسیم و تکثیر را به تدریج از دست می دهند و از همین رو می میرند و توسط سیستم ایمنی بدن حذف می شوند. اما با افزایش سن انسان سیستم ایمنی کارآیی خود را از دست داده و نمی تواند سلول های از کارافتاده و ضعیف را حذف کند.

تجمیع و افزایش این سلول ها موجب شکل گیری و وقوع بسیاری از بیماری های خطرناک در بدن انسان می شود. برای یافتن راهی به منظور از بین بردن این سلول ها در سنین بالا داروهای زیادی تولید شده،اما هیچ یک نتوانسته اند به طور کامل سلول های کهنسال را در سنین بالا از بین ببرند.

اما گروهی از محققان بین المللی به تازگی پی برده اند که فیستین هم در موش ها و هم در انسان ها به نابودی سلول های از کارافتاده کمک می کند. پیش از این و در سال 2014 مشخص شده بود این ماده برای مهار بیماری آلزایمر هم مفید است. دانشمندان در تلاش هستند از این ماده برای تولید برخی انواع داروهای مفید هم استفاده کنند.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار