۲ فیلم ایرانی میهمان جشنواره فیلم عرب
کد خبر: ۱۲۳۲۴۱
تاریخ انتشار: 2018 October 03    -    ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰

فیلم‌های «درساژ» و «هندی و هرمز» در چهاردهمین دوره جشنواره فیلم عرب در شهر توبینگن آلمان به روی پرده می‌روند.

۲ فیلم ایرانی میهمان جشنواره فیلم عرب در آلمان

این جشنواره سینمایی که از تاریخ ۵ تا ۱۳ اکتبر (۱۳ تا ۲۱ مهر) برگزار می‌شود در بخش «پنجره‌ای به دنیای اسلام» میزبان دو فیلم «درساژ» و «هندی و هرمز» است.

«درساژ» به کارگردانی پویا بادکوبه و به تهیه کنندگی روح الله برادری و سمیرا برادری، پیش از این در جشنواره جهانی فجر، جشنواره برلین ۲۰۱۸ ، گرانادا ،سیدنی استرالیا، شانگهای، ملبورن، افق های نو لهستان، ساخالین و کپنهاگ به نمایش درآمده و جوایزی از جمله تقدیر ویژه هیات داوران بخش نسل جشنواره برلین و سیمرغ بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر را دریافت کرده است.

‌‎در این فیلم سینمایی علی مصفا، شبنم مقدمی، هوشنگ توکلی ،علیرضا ثانی‌فر،علیرضا آقاخانی ،سیامک ادیب،جلال فاطمی ،لویی سیفی ،یسنا میرطهماسب ،باسط رضایی، به‌آفرید غفاریان ،شایان فصیح‌زاده، رامبد مطلبی و با معرفی نگار مقدم به ایفای نقش می‌پردازند.

«هندی و هرمز» به کارگردانی عباس امینی که از تجربه‌های بین‌المللی آن می‌توان به حضور در بخش «نسل» شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین و نمایش در جشنواره ونکورر اشاره کرد، روایتگر داستان دو کودک ۱۳ و ۱۶ ساله است که طبق سنت مردم جزیره با هم ازدواج می‌کنند. آنها درکی از یکدیگر ندارند اما دنیای ناشناخته و جذاب ارتباط با همدیگر، آنها را به هم‌بازی‌هایی صمیمی تبدیل می‌کند؛ اما این بازی که نامش زندگی است هر لحظه برای آنها خطرناک‌تر می‌شود.

«هندی و هرمز» در بخش «کاروان» چهاردهمین جشنواره فیلم عرب در آلمان نیز حضور خواهد داشت.

ایلنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار