سقوط دلار سیب زمینی را ارزان کرد
کد خبر: ۱۲۳۲۱۶
تاریخ انتشار: 2018 October 03    -    ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

رئیس اتحادیه بار فروشان با اشاره به کاهش قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی در بازار گفت: کاهش قیمت دلار باعث افزایش عرضه سیب زمینی و افت قیمت این محصول شده است.

حسن صابری از کاهش قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار خبر داد و اظهار داشت: قیمت گوجه فرنگی بعد از ممنوعیت صادرات این محصول بین ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد و در حال حاضر در میدان مرکزی در هر کیلوگرم بین ۲ تا ۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: همچنین عرضه سیب زمینی در میدان افزایش پیدا کرده و همین مسئله باعث کاهش قیمت این محصول شده است.

رئیس اتحادیه بار فروشان با اشاره به اینکه قیمت سیب زمینی طی دو روز اخیر حدود ۲۰ درصد ارزان شده است، اظهار داشت: کاهش قیمت دلار تأثیر زیادی در افت نرخ سیب زمینی داشته به طوری که امروز شاهد کاهش چشمگیر قیمت سیب زمینی در میدان هستیم.

به گفته صابری در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی در میدان مرکزی بین ۲ تا ۳ هزار تومان است.

وی همچنین با بیان اینکه قیمت سایر میوه‌ها نیز بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: ورود بار‌های پاییزی به بازار دلیل این مسئله است.

رئیس اتحادیه بار فروشان یادآور شد: نارنگی، پرتقال، لیموشیرین و انار از جمله میوه‌هایی هستند که به تازگی وارد بازار شده اند.

وی در مورد تأثیر اختلالات ایجاد شده در حمل و نقل بر بار رسانی به شهر‌ها و رشد قیمت‌ها تصریح کرد: البته این مسئله تأثیرگذار بوده، اما اختلال زیادی در حمل میوه به میدان مرکزی ایجاد نشده و حمل بار همچنان انجام می‌شود.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار