قرص‌های روباتیک جایگزین انسولین می شوند؟
کد خبر: ۱۲۳۲
تاریخ انتشار: 2015 May 29    -    ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
این قرص ها در ظاهر کاملا شبیه به قرص های معمولی هستند اما در حقیقت بیماران دیابتی با مصرف این قرص ها روبات کوچکی را وارد بدن خود می کنند تا به کنترل میزان قند خون پرداخته و انسولین مورد نیاز شخص را از طریق سوزن های بسیار نازک و باریکی که در قرص تعبیه شده به بدن تزریق کند
دیابت یکی از بیماری های دوران مدرنیته است که هر ساله بر شمار قربانیان آن افزوده می شود اکنون محققان سوئیسی از راه حل مفید و جدیدی برای درمان مبتلایان خبر داده اند.
 
تزریق انسولین، یکی از اصلی ترین راه حل های مبارزه با بیماری دیابت در نوع پیشرفته آن است که معمولا پروسه ای دردناک و ناخوشایند را برای مبتلایان به دیابت به همراه دارد اما اکنون محققان سوئیسی شرکت داروسازی «Novartis» از روش جدیدی با نام «قرص های روباتیک» خبر داده اند که می تواند جایگزین تزریق انسولین شود.

این قرص ها در ظاهر کاملا شبیه به قرص های معمولی هستند اما در حقیقت بیماران دیابتی با مصرف این قرص ها روبات کوچکی را وارد بدن خود می کنند تا به کنترل میزان قند خون پرداخته و انسولین مورد نیاز شخص را از طریق سوزن های بسیار نازک و باریکی که در قرص تعبیه شده به بدن تزریق کند. اما این سوزن های بسیاری نازک و کوچک نیز از جنس قند هستند تا پس از پایان انجام ماموریتشان توسط معده جذب شوند.

محققان امیدوارند تا بتوانند از این روش برای درمان و همینطور تزریق متفاوت دارو در بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید، پسوریازیس و «MS» نیز بهره ببرند.

کمپانی «Novartis» در تلاش است تا در ۱۸ یا ۲۴ ماه آینده بتواند تحقیقات جامع و گسترده تری را در رابطه با اینکه این روش می تواند در درمان چه بیماری های دیگری سودمند باشد را نیز انجام دهد.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار