پله‌های بهشت، اما به شدت خطرناک و نفسگیر
کد خبر: ۱۲۳۱۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 October 03    -    ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹
از جاذبه‌های هاوایی؛
در سال ۲۰۱۵ توفانی وزید که عبور از این پله های ناهموار را سخت تر و سخت تر کرد. سالانه ۱۷۰ هزار دلار خرج نگهداری از این پله ها می شود. عبور از منطقه ی ممنوعه پیگرد قانونی داشته و می تواند برای فرد تا هزار دلار جریمه در بر داشته باشد.

پله‌های بهشت، اما به شدت خطرناک

پله‌های بهشت، اما به شدت خطرناک اختصاصی «تابناک باتو»؛ از سواحل گرفته تا کوه ها، صفت زیبا برازنده‌ی هاوایی است؛ اما اگر تنها یک چیز باشد که بیشتر از زیبایی مردم را جذب خود کند، مطمئنا ممنوع است. پله های هایکو، که به راه پله ی بهشت مشهور است، منبع نفسگیرترین عکس هایی است که ما دیده ایم.

بیشتر این عکس ها غیر قانونی گرفته شده اند. در اصل این راه برای استفاده ی نظامی در جنگ جهانی دوم ساخته شد و مطمئنا هیچکس تمایل نداشته است ۳۹۲۲ پله برای عکاسان اینستاگرامی بسازد.

نیروی دریایی آمریکا تصمیم گرفت تا یک ایستگاه رادیویی در دره ی هایکو بسازد، کاملا محرمانه و برای بهبود ارتباطات درون سازمانی. ساخت چنین ایستگاهی نیازمند دو کوه بسیار بلند و تا حد امکان عمودی با بیش از دو هزار پا ارتفاع و سرزمینی مسطح میان آن دو بود. رفت و آمد به این ایستگاه اصلا ساده نمی نماید. در نتیجه پلکانی بلند برای دسترسی به این ایستگاه ساخته شد.

با ما به هاوایی بیایید و از دیدنی های دیگر نقاط آن لذت ببرید.

بیشتر از خطرناک بودن مجذوب کننده است. نمای سبز منظره ی زیبایی پدید آورده است. درختان انبه در ایستگاه و درختان نخل ساکنان بومی. نماهای موازی افقی نیز بسیار خیره کننده اند. جالب اینکه به سرعت مردم شروع به بالا رفتن از این پله ها کردند تا اینکه ارتش مجبور به منع این عمل شد. گارد ساحلی در سال ۱۹۷۵ این منطقه را به روی عموم گشود و دوباره در سال ۱۹۸۷ به دلایل امنیتی بسته شد. با وجود پله های نا امن محلی ها گروهی برای حفاظت از پله ها و نظافت منطقه تشکیل دادند، به این امید که به پاس این خدمات، پله های بهشت برای استفاده ی عموم در دسترس قرار بگیرند.

پس از هفت دهه از پایان ساختشان، مردم هنوز هم از این پله ها بالا می روند؛ اما با گذشت زمان خطرناک تر می شوند. در سال ۲۰۱۵ توفانی وزید که عبور از این پله های ناهموار را سخت تر و سخت تر کرد. سالانه ۱۷۰ هزار دلار خرج نگهداری از این پله ها می شود. عبور از منطقه ی ممنوعه پیگرد قانونی داشته و می تواند برای فرد تا هزار دلار جریمه در بر داشته باشد.

اما این مانع عکاسان اینستاگرامی نشده و کسانی که کوهنوردی نمی کنند نیز می توانند از مناظر زیبایی که این عکاسان ثبت می کنند، لذت ببرند.

پله‌های بهشت، اما به شدت خطرناک

پله‌های بهشت، اما به شدت خطرناک

پله‌های بهشت، اما به شدت خطرناک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
1
1
بهشت که این همه زیباست چرا مدیران خدوم خودشون و فرزندانشون از ان فراری هستن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار