ممنوعیت ورود عراقی‌ها به آبادان از ۲۰ مهر ماه
کد خبر: ۱۲۳۱۷۳
تاریخ انتشار: 2018 October 02    -    ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰

سرپرست فرمانداری آبادان گفت: طبق هماهنگی و برنامه ریزی‌های انجام شده، از بیستم مهرماه جاری دیگر هیچ گردشگر عراقی با گذر از مرز شلمچه امکان ورود به آبادان را ندارد.

سید زین العابدین موسوی در گفتگو با خبرنگار افزود: این تصمیم به منظور کنترل و تنظیم بازار در جهت پاسخ به نیاز شهروندان انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت در بهره مندی از کالاهای اساسی مورد نیاز موجود در شهر با شهروندان آبادانی است، اظهار کرد: تا زمانی که زیرساختهای لازم برای حضور عراقی ها و خرید آنان از بازارهای شهر مهیا نشود، این ممنوعیت ادامه خواهد داشت.

موسوی با بیان اینکه نگاه مثبتی به موضوع گردشگری به عنوان یک منبع توسعه و رونق شهری داریم و ما به این مراودات و تجارت با عراقی ها نیاز داریم، تصریح کرد: این مراودات بایستی بر اساس یک بستر منطقی شکل گیرد که با ورود آنان به آبادان شهروندان ما دچار مشکل نشوند.

موسوی تصریح کرد: صادقانه به مردم آبادان می گویم که در رابطه با تامین و توزیع کالاهای مورد نیازشان ما هیچ مشکلی نداریم و در حال حاضر به اندازه نیاز و حتی فراتر از آن در انبارها کالا ذخیره شده است.

وی یادآور شد: البته برخی از انبارهایی که مبادرت به احتکار کالای مورد نیاز مردم کرده بودند شناسایی و با آنان به طور جدی برخورد شد. این برخورد با محتکران همچنین ادامه خواهد داشت و در صورت ادامه احتکار در مقابل این انبارها بنرهایی برای اطلاع شهروندان نصب می کنیم.

سرپرست فرمانداری آبادان با تاکید دوباره بر ذخیره سازی کالاهای مورد نیاز مردم در انبارها، در خصوص اختلاف قیمت برخی کالاها در شهر خاطر نشان کرد: ما در انتهای ایران قرار داریم و یکسری از کالاهایی که از مرکز استان و یا دیگر شهرها به سوی ما می آید، به دلیل کرایه بالای حمل کالا ممکن است گرانتر عرضه شود، دیگر آنکه فروشندگان ما هر تغییراتی را که کالاهایشان ایجاد می کردند به ارز ربط می دادند که به طور واقعی اینطور نیست.

وی افزود: وقتی نرخی تعیین می شود، باید این نرخ تثبیت شود و مردم آن کالا را با همان نرخ تثبیت شده خریداری کنند.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار