پنج غذای منحصر به فرد و عجیب ژاپنی
کد خبر: ۱۲۳۱۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 October 03    -    ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
غذا‌های ژاپنی یکی از بهترین غذا‌ها در جهان هستند. دوستداران غذا از تهیه دقیق و پیچیده غذا‌های ژاپنی و سِرو منحصر به فرد آن‌ها لذّت می‌برند. در این گزارش از بین لیست بلند بالای غذا‌های ژاپنی پنج بشقاب معروف و منحصر به فرد ژاپنی را انتخاب کرده و به معرفی آن پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

پنج غذای منحصر به فرد و عجیب ژاپنی«اختصاصی تابناک باتو» غذا‌های ژاپنی یکی از بهترین غذا‌ها در جهان هستند. دوستداران غذا از تهیه دقیق و پیچیده غذا‌های ژاپنی و سِرو منحصر به فرد آن‌ها لذّت می‌برند. در این گزارش از بین لیست بلند بالای غذا‌های ژاپنی پنج بشقاب معروف و منحصر به فرد ژاپنی را انتخاب کرده و به معرفی آن پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

۱. ماهی فوگو Fugu؛ مرز باریک بین مرگ و زندگی

پنج غذای منحصر به فرد و عجیب ژاپنی

فوگو یک خوراک دریایی خطرناک است و غذای سنّتی مردم استان «یاماگوچی» ژاپن به شمار می‌رود. این غذا از بادکنک ماهی‌های سمّی (که در زبان ژاپنی به آن فوگو 河豚 گفته می‌شود) تهیه می‌گردد. آشپز‌ها قسمت‌های زهردار ماهی را با دقّت جدا می‌کنند. براساس قانون ژاپن تهیه فوگو فقط باید توسط آشپز‌های حرفه‌ای انجام شود، زیرا آماده‌سازی خانگی این ماهی اغلب منجر به مرگ افراد می‌شود.

۲. غذای زمستانی Shirako

پنج غذای منحصر به فرد و عجیب ژاپنی

شیراکو یکی از محبوبترین بشقاب‌های غذا در کشور ژاپن به شمار می‌رود و از اعضای داخلی و خاگ ماهیِ «پافر فیش» یا ماهی Cod تهیه می‌گردد. آن‌ها این خوراک را به صورت خام می‌خورند و یا کمی در آب می‌جوشانند که حالت کِرم مانندی به خود می‌گیرد و اغلب در فصل زمستان و موسم باروری ماهی‌ها آن را در رستوران هایشان سِرو می‌کنند.

۳. غذای دریایی Shiokara

پنج غذای منحصر به فرد و عجیب ژاپنی

شیوکارا نوعی غذای دریایی تخمیرشده است که با نمک و برنج مخلوط می‌شود و با وجود معروف بودن این غذا در کشور ژاپن، اما محبوبیت آنچنانی ندارد و معمولاً در شیشه و یا قوطی‌های پلاستیکی فروخته می‌شود و شناخته‌ترین نوع آن «هو ایکا» نام دارد.

۴. ساکورانیکو Sakuraniku گوشت اسب با زنجبیل و پیاز

پنج غذای منحصر به فرد و عجیب ژاپنی

ژاپنی‌ها بُرش‌های نازک گوشت اسب را با سس سویا و زنجبیل به اضافه‌ی پیاز سِرو می‌کنند و به آن "ساکورانیکو" می‌گویند. این غذا در کشور‌های اروپایی هم به شدت رواج دارد، اما مزه و ترکیب آن کمی متفاوت‌تر از مشابه آن در ژاپن است.

۵. خوراک کبد ماهی Ankimo

پنج غذای منحصر به فرد و عجیب ژاپنی

این خوراک عبارت است از کبد ماهی Monkfish یا anko و آن را با بخار نیهونشو (عرق برنج) می‌پزند و معمولاً با فلفل‌های رنگی و پیازچه‌های خرد شده و سس پونزو (نوعی سرکه ژاپنی) سرو می‌کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
5
در دنیا فقط غذاهای ایرانی و آمریکایی خوشمزه هستند و البته کشورهای مسلمان عربی و ترکیه و اذربایجان هم غذاهای خوش مزه ای دارند.

غذاهای ژاپنی بوی تعفن میدهند.
مریخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
1
قانونی در ژاپن وجود دارد که امپراتور ژاپن را از خوردن باد کنک ماهی منع میکند بادکنک ماهی توسط اشپزان اموزش دیده تهیه شده و باید ۲۰ دقیقه به روشی خاص گوشت بادکنک ماهی شستشو شود محبوب ترین غذای ژاپنی سوشی است گوشت ماهی خیلی تازه و خام همراه سسمخصوص
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار